فاز دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند بهار 98 وارد مدار می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت:فاز دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند بهار 98 وارد مدار می شود

فاز دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند بهار 98 وارد مدار می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  مهدی هاشمی مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت :فاز دوم تصفیه خانه بیرجند شامل 376 کیلومتر شبکه جمع آوری، 2 خط انتقال و تصفیه خانه برای پوشش 345 هزار نفر جمعیت است که خط انتقال این پروژه به طول 9 کیلومتر و عمق پنج متر از لوله های پلی اتیلن و جداره در نظر گرفته شده است.

 وی افزود : برای احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند بانک توسعه تجارت اکو سرمایه گذاری کرده است و تاکنون 23 میلیون یورو برای اجرای مصوب و در چند مرحله هزینه شده است.


هاشمی اظهار داشت: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب بیش از 60 درصد و خط انتقال آن 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: در این پروژه از جدیدترین روش های ساخت استفاده شده بگونه ای که کمتر از هشت ساعت عملیات تصفیه انجام می شود.


وی ظرفیت این تصفیه خانه را 21 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد و گفت: همچنین ظرفیت این تصفیه خانه 250 لیتر بر ثانیه است که 140 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

هاشمی مقدم ادامه داد: این تصفیه خانه هیچ بویی منتشر نخواهد کرد این در حالیست که در مدول اول تصفیه خانه که از روش برکه ثبتی استفاده شده فاضلاب 35 روز برای تصفیه در برکه باقیمانده و سبب ایجاد بوی نامطبوع می شود.

وی تامین سلامت و بهداشت عمومی، حفاظت از آبهای زیرزمینی، بهبود استانداردهای بهداشتی و امکان استفاده از لجن تولید شده به عنوان کود را از جمله اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: آب و فاضلاب ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.