طلایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای مهارت محور شدند

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای از حافظه محوری به مهارت محوری تغییر یافتند.

کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای مهارت محور شدندحسین طلایی معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره تغییرات در کتاب‌های درسی دانش آموزان فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: برای دانش آموزان این شاخه از زمان استقرار نظام آموزشی جدید تغییراتی در حجم کتاب‌های درسی در نظر گرفتیم و کاهش حجم کتاب‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از توفیقاتی که برای دانش آموزان این شاخه تحصیلی داشتیم، سوق دادن آن‌ها از حافظه محوری به مهارت محوری است.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه تلاش برای حافظه محوری جزء اولویت‌ها بوده است، تصریح کرد: در کتاب‌های درسی دانش آموزان فنی و حرفه‌ای کتاب همراه هنرجو داریم که موارد موردنیاز برای فعالیت‌های مهارتی آن‌ها نظیر فرمول و جدول را در این کتاب قرار دادیم تا برای موارد ضروری الان هنگام فعالیت‌های مهارتی استفاده کنند.

طلایی با تاکید بر اینکه نوع ارزشیابی در هنرجویان فنی و حرفه‌ای متفاوت با دانش آموزان شاخه نظری است، گفت: برای هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای ارزشیابی مبتنی بر مهارت‌های آن‌ها خواهد بود و کمتر موارد نظری مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که حجم کتاب‌های درسی شاخه‌های مهارتی کمتر از میزان فعلی خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: جنبه‌های مهارتی برای آموزش نیازمند توزیع هستند و سعی کردیم کتاب‌های درسی در نظام جدید آموزشی به گونه‌ای باشند که با نیاز دانش آموزان برابری کند و مطالب اضافی نداشته باشد و اکنون این تناسب در کتاب‌های نظام جدید آموزشی لحاظ شده است.

انتهای پیام/

تغییرات در حجم کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار