در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر آموزش و پرورش چه گذشت؟

جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی صبح امروز با وزیر آموزش و پرورش تشکیل و مطالبه نمایندگان از سید محمد بطحایی در محور‌هایی مطرح شد.

در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر آموزش و پرورش چه گذشت؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛  حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این جلسه صبح امروز با وزیر آموزش و پرورش تشکیل و مطالبه نمایندگان از سید محمد بطحایی در محورهایی مطرح شد.
 

اعتراض نمایندگان مجلس به کاهش اعتبار سازمان نوسازی در بودجه ۹۷

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نسبت به کاهش شدید اعتبار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بودجه ۹۷ اعتراض داشتند.

حاجی‌بابایی افزود: لزوم توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان و نحوه ورود متقاضیان به این دانشگاه و همچنین تقدیر و تشکر به دلیل انتصاب سرپرست دانشگاه فرهنگیان از نکات دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

معیشت فرهنگیان در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خواستار این بودند که کاهش کیفیت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای عملی در این خصوص ارائه شود، گفت: همچنین معیشت فرهنگیان در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: نکته بعد توجه به هنرستان‌ها بود و عنوان شد که هنرستان‌ها، تجهیزات و نیروی انسانی در هنرستان‌ها با توجه به سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌های فرادستی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش موضع خود را درباره واگذاری مدارس به بخش خصوصی مشخص کند

وی با بیان اینکه در این جلسه مطرح شد آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۹۷ در بین دستگاه‌های اجرایی ردیف سیزدهم را دارد، افزود: نکته بعدی، واگذاری مدارس به بخش خصوصی بود و عنوان شد که وزیر آموزش و پرورش موضع خود را کاملا شفاف در این مورد اعلام کند.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: اعضای فراکسیون ولایی مجلس عنوان کردند که اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نقشه راه اموزش و پرورش در همه برنامه‌ها مدنظر قرار گیرد.

لزوم نگاه فراجناحی و غیر سیاسی به آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه لزوم نگاه فراجناحی و غیر سیاسی به آموزش و پرورش و انتخاب مدیران توانمند با نگاه غیرسیاسی مورد انتظار نمایندگان مردم است، گفت: از وزیر در خصوص حذف قسمتی از اذان و اقامه در کتاب‌های درسی در لرستان توضیح خواسته شد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مطرح کردند که تکلیف معلمان حق‌التدریس در آموزش و پرورش در اسرع وقت باید روشن شود، اظهار داشت: همچنین نمایندگان عنوان کردند که آموزش و پرورش در دفاع از بودجه سالانه خود آرام است وجدیت لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه، واگذاری مدارس دولتی بود، عنوان کرد: مدارس دولتی نباید واگذار شوند؛ سابقه فتنه ۸۸ در این خصوص تجربه روشنی برای نظام است.

استانی شدن بودجه آموزش و پرورش برای این نهاد مضر است

حاجی‌بابایی با بیان اینکه نمایندگان نسبت به نابسامانی وضع آموزش و پرورش استان اصفهان گلایه‌مند بودند، گفت: در این جلسه عنوان شد که استانی شدن بودجه آموزش و پرورش برای این نهاد مضر است.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم مطرح کردند که به آموزش و پرورش بی اعتماد شده‌اند، افزود: لزوم تکمیل استخرهای شنا که در دولت دهم کلنگ زنی و عملیات احداث آنها شروع و بعداز آن نیمه کاره رها شده‌اند، از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به نارضایتی فرهنگیان در زمینه بیمه طلایی اشاره کرد و اظهار کرد: نمایندگان عنوان کرند که موضوع بیمه طلایی مورد پیگیری قرار گیرد و خدماتی در شأن و شایسته فرهنگیان ارائه شود.

 اساس برنامه‌های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است

وی همچین با بیان اینکه نمایندگان مردم مطرح کردند که مدیریت استان‌ها سیاست‌زده است و بسیاری استان‌ها دچار سوء مدیریت شده‌اند، گفت: از وزیر آموزش و پرورش در خصوص حذف نام شهید فهمیده از کتاب‌های درسی توضیح خواسته شد.

حاجی‌بابایی گفت: در این جلسه بطحایی اظهار کرد که اساس برنامه‌های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است و در این خصوص چهار زیر نظام آماده و دو زیر نظام دیگر تا دو ماه آینده آماده می‌شوند و در حال حاضر میزان تحقق برنامه‌های سند تحول آموزش و پرورش در مرحله رصد و پیگیری هستند.

تأکید وزیر آموزش و پرورش به حذف ۱۰۰ درصدی سند ۲۰۳۰ در این نهاد

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش از روند طولانی تألیف کتب درسی و لزوم کوتاه کردن این مراحل صحبت کرد و افزود در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌هایی را در دست تدوین داریم که به محض آماده شدن، اجرایی می‌شوند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس همچنین، سخنان بطحایی را در خصوص آموزش مدیران مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش مدیران در اولویت آموزش‌های این دستگاه قرار گرفته‌اند و در هفته به طور مستمر یک ساعت به آموزش این گروه اختصاص یافته است.

وی افزود: تأکید وزیر آموزش و پرورش به حذف ۱۰۰ درصدی سند ۲۰۳۰ در این نهاد فرهنگی و یادآوری و تذکر به همه استان‌ها جهت توجه به عدم اجرای آن و برخورد شدید با مدیران مهد کودک‌های خصوصی که در خصوص این سند فعالیت داشتند از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: بطحایی در خصوص انتصابات در آموزش و پرورش نیز به عدم دخالت جریان‌های سیاسی تأکید داشت و عنوان کرد در صدد هماهنگی مسئولان و نمایندگان استان‌ها در انتصابات هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار