ابنیه های تاریخی اردستان هفته ای 2 بار نظافت می شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: نیروهای این اداره هفته ای 2 بار مکان های تاریخی اردستان را نظافت می کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمدرضا صدوقی ، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی دو نیروی خدماتی دارد که هفته ای دوبار مکان هایی که گردشگران مستقیم دیدن می کنند را نظافت می کنند.

وی افزود: اکثر مکان های تاریخی شهر اردستان رو باز هستند و برخی افراد ناآگاه باعث کثیف کردن این مکان ها می شوند. به همین دلیل به اهالی محله ها تذکر داده شده است، اما بعضا با بی مهری و کم لطفی ریختن زباله و موارد دیگر مواجه می شویم.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ و درک مردم نسبت به بناهای تاریخی را بالا ببریم باید بر اهمیت بنای تاریخی تاکید کنیم که از سال گذشته تاکنون طبق عناوین مختلف با هیئت امناهای مساجد و بزرگان محلات جلساتی را داشته ایم.
صدوقی افزود: طرح بازآفرینی دو بنای مسجدجامع و قنات دوطبقه اردستان با همکاری شهرداری اردستان آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فاز اول این طرح، کف سازی کوچه ها و معابر مسجد جامع اردستان است که تا قبل از پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان طرح بازآفرینی قنات دوطبقه اردستان را شامل کف سازی، بدنه سازی، مرمت و احیای آسیاب قنات عنوان کرد و افزود: طرح مذکور از پایان تعطیلات نوروز 97 توسط شهرداری اردستان آغاز می شود.
صدوقی گفت: پس از ثبت جهانی قنات دوطبقه مون اردستان در سال 95 از محل اعتبارات پایگاه های جهانی قنوات مبلغ 120میلیون تومان جهت مرمت پایاب و مسیر قنات هزینه شده است.
وی افزود: در سال جاری نیز مبلغ 100میلیون تومان از محل اعتبارات پایگاه های جهانی قنوات به قنات دو طبقه مون اردستان اختصاص داده شده که جهت مرمت رختشوی خانه و  لایروبی قنات هزینه شده است.

 

انتهای پیام/س

نظافت بناهای تاریخی اردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.