فعالیت تعداد 42 مهمانپذیر در استان اصفهان

رئیس اتحادیه مهمان‌پذیران استان اصفهان گفت: تعداد 42 مهمانپذیر در استان اصفهان فعالیت می کنندکه از این تعداد 27 مهمانپذیر با حدود 3 هزار تخت در شهر اصفهان آماده پذیرای مسافران نوروزی است.

اسداله عدالت‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیرامون رزرو تخت‌های مهمان پذیران استان اصفهان در آستانه نوروز 97، اظهار داشت: از اکنون مسافران نوروزی برای رزرو تخت‌های مهمان‌پذیران تماس می‌گیرند، اما بیشتر پذیرش‌ها حضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نوروز 96 استقبال مسافران از مهمانپذیران استان اصفهان در حد ایده‌آل نبوده است، افزود: از سوم تا چهارم فروردین 96 مسافران نوروزی 100 درصد از مهمان‌پذیرای‌ استان را رزرو کردند، اما در روزهای پنجم و ششم آمار استقبال به 70 درصد رسید و از هفتم تا اواخر ایام عید رزروها به 30 تا 40 درصد رسیده بود.

رئیس اتحادیه مهمان‌پذیران استان اصفهان بیان کرد: از هم اکنون تماس‌های بسیاری برای رزرو مهمانپذیران استان از استان‌ها و شهرهای مختلف گرفته می‌شود و استقبال مسافران برای سفر به اصفهان مطلوب است، شاید به دلیل افزایش عوارض خروج از کشور و گرانی قیمت دلار باشد که هموطنان تمایل بیشتری به سفرهای داخلی پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت تعداد 42 مهمانپذیر در استان اصفهان، گفت: از این تعداد 27 مهمانپذیر با حدود 3 هزار تخت در شهر اصفهان آماده پذیرای مسافران نوروزی است.

عدالت‌پناه استانداردهای مهمانپذیران اصفهان را مطلوب دانست و اظهار داشت: در حال حاضر 70 تا 80 درصد این مهمانپذیرها اتاق‌های خود را به سیستم‌های سرویس بهداشتی مجزا تجهیز کرده‌اند.

وی پیرامون قیمت اتاق‌ها و تخت‌های مهمان‌پذیران اصفهان در ایام نوروز، افزود: با تصمیمات اتخاذ شده 10 درصد قیمت مهمان‌پذیران استان اصفهان برای تعطیلات نوروز 97 نسبت به سال 96 افزایش خواهد داشت.

رئیس اتحادیه مهمان‌پذیران استان اصفهان با اشاره به اینکه مهمانپذیران استان از 2 ستاره تا ممتاز با امکانات مناسب در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد، بیان کرد: این اتاق‌ها مجهز به تخت‌های 2 تا 5 نفره است که قیمت هر اتاق مشابه بنا بر امکانات و تجهیزات داخلی 2 هزار تومان با هم اختلاف قیمت دارند.

وی ادامه داد: امسال میانگین قیمت اتاق‌ها برای هر نفر 30 هزار تومان در نظر گرفته شده و مهمانپذیران ممتاز اصفهان مجهز به تخت‌های 4 و 5 نفره است که با امکانات و سرویس کامل شبی با بهای 150 هزار تومان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

عدالت‌پناه با بیان اینکه مهمان‌پذیرها جزو آن دسته از مکان‌هایی هستند که همواره مورد توجه گردشگران طبقه‌های متوسط و کم درآمد قرار دارند، گفت: اصفهان با داشتن مراکز گردشگری مختلف و ورود گردشگران از اقشار مختلف جامعه، 42 مهمانپذیر دارد که تمام آنها امسال بازسازی و نوسازی شده است.

وی پیرامون اینکه افراد مرفه در سفر بیشتر از هتل‌ها استفاده می‌کنند، ادامه داد: امسال مهمانپذیران اصفهان تجهیز و نوسازی خود را انجام داده‌اند و تقریباً با هتل تک ستاره برابری می‌کنند.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران اصفهان افزود: امسال 3 مهمانپذیر استان اصفهان در حین بازسازی و نوسازی به هتل تبدیل شده‌اند.

وی بیان کرد: درصد اشغال این مهمانخانه‌ها در ایام نوروز و شهریور است که مسافران به اصفهان سفر بیشتری دارند؛ اما در بقیه ایام سال مهمانپذیران اصفهان مسافران زیادی ندارد.

عدالت‌پناه با بیان اینکه قیمت استفاده از مهمانپذیرها با نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب می‌رسد، گفت: مهمانپذیرهای استان شامل مهمانپذیر سنتی، مهمانپذیر معمول و اقامتگاه‌های بوم گردی است.

وی با اشاره به اقامتگاه‌های بوم گردی، اظهار داشت: خانه‌های قدیمی که در حاشیه‌های شهر، روستاها و مناطق دور افتاده وجود داشته با بازسازی و تجهیز به شکل کف خواب و بدون تخت در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران اصفهان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی بیشتر در مناطقی مانند خور و بیابانک وجود دارند، اضافه کرد: تورهای صحرانوردی، تورهای شترسواری و … گردشگران را به این مناطق بکر و طبیعی برده و در این اقامتگاه‌ها اسکان می‌دهند.

وی افزود: این اقامتگاه‌ها به سبک خیلی قدیمی تجهیز شده و بیشتر مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته به علاوه اینکه گردشگران داخلی نیز همراه با تورهای گردشگری از این امکانات استفاده می‌کنند.

عدالت‌پناه با اشاره به بازرسی‌های اتحادیه در طول سال از مهمانپذیران استان اصفهان، گفت: بازرسی از مهانپذیران استان در ایام نوروز توسط اداره بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه بازرسان انجام می‌شود.

وی بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نوروز 97مهمان‌پذیران مسافران بیشتری را نسبت به سال گذشته پذیرایی کنند، افزود: مهمانپذیران مکلف به نصب نرخ‌نامه در محل پذیرش هستند چنانچه هزینه‌های بالاتر از قیمت‌های مصوب گرفته شوند، مسافران می‌توانند به اتحادیه شکایت کنند.

 

انتهای پیام/م

 

افزایش 10 درصدی قیمت مهمان‌پذیران اصفهان

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.