حقابه کشاورزان باید در اولویت قرار بگیرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:حقابه کشاورزان باید در اولویت قرار بگیرد و نمی توان به خاطر و به بهانه مدیریت مصرف، حقابه کشاورزان را حذف کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح الله معین امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: حقابه کشاورزان باید در اولویت قرار بگیرد و نمی توان به خاطر و به بهانه مدیریت مصرف، حقابه کشاورزان را حذف کرد.

وی بیان داشت: حقابه های زاینده رود قابل حذف از محاسبات نیست، بنابراین باید ابتدا حقابه شرعی و قانونی و تاریخی مردم تأمین شود و پس از آن صحبت از مدیریت مصرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تاکید مسئولان بر احیای زاینده رود است، ادامه داد: احیای زاینده رود باید همواره مدنظر مسئولان باشد و با اولویت قرار دادن این مسئله در سرآمد امور خود شاهد یک حرکت انقلابی در این مسیر باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید هر چه زودتر بدهی خویش را به مردم اصفهان بپردازد و در اجرای تونل سوم کوهرنگ باید تعجیل کند، گفت: وقتی دولت بدهکار است باید بدهی خود را بپردازد و حق ندارد آبی که تامین می شود را در جای دیگر هزینه کند.

معین با بیان اینکه امیدواریم که سال آینده شاهد بارش‌های خوبی باشیم تا کمی محدودیت های آبی رفع شود، ادامه داد: مسئولان شهرداری با توجه به محدودیت منابع آبی علاوه بر کاشت درخت، برنامه‌ای را برای حفظ فضای سبز پیش بینی کرده‌اند.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری از شهرداران و همکاران خویش خواست که به کمیته امداد جهت کمک به نیازمندان کمک کنند، گفت: نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد در تلاش هستند تا مردم ضعیف‌تر در شب عید دچار مشکل نشوند و ما نیز در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معین با بیان اینکه میراث فرهنگی و نهادهای مرتبط باید خود را آماده پذیرایی از مسافران نوروزی کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر اصفهان همواره کانون توجه مسافران نوروزی بوده بنابراین باید برای استقبال از این مسافران شهر اصفهان را خانه تکانی کنیم و در جهت بهسازی و نوسازی آن گام های موثری برداریم.

وی اضافه کرد: از همه مسئولان درخواست داریم تلاش‌های مطلوب را برای تنظیم بازارهای اصفهان انجام دهند تا مردم برای تأمین خوراک و پوشاک در شب عید با مشکل مواجه نشوند. 

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان

برچسب ها: شورای شهر ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.