وکلا می‌توانند به نظام حقوقی کشور نرمش بخشند

شهردار اصفهان گفت:وکلا می‌توانند به نظام حقوقی کشور نرمش بخشند و تلطیف ایجاد کنند تا شعله عدالت که تحمل آن ممکن است برای عده‌ای سخت باشد را فرونشانند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت‌اله نوروزی امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز وکیل اظهار کرد: تعریفی از حقوق در ذهن همه مردم وجود دارد و همه مردم تا حدودی با واژه‌های عدالت، حقوق و انصاف آشنا هستند.

وی افزود: حقوق مجموعه قوانینی است که برای تنظیم روابط اجتماعی جامعه وضع شده و به دنبال استقرار نظم و برقراری عدالت است که دولت نیز اجرای آن‌ها را تضمین کرده است؛ البته حقوق تنظیم‌کننده بخشی از روابط اجتماعی است و همه آن‌ها را تنظیم نمی‌کند.

شهردار اصفهان گفت: در رابطه با عدالت همه بزرگان و فلاسفه سخن گفته‌اند اما افلاطون می‌گوید«عدالت با حروف ریز در لوح دل هر فردی نوشته شده و با حروف درشت در دل دولت‌ها نوشته شده است»، بنابراین علقه‌ای از عدالت در وجود همه است.

وی با بیان این که همه حکومت‌ها در طول تاریخ با شعار عدالت ظلم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: عدالت بر دو قسم است، یکی عدالت طبیعی و دیگری عدالت شرعی و قانونی که عدالت طبیعی یک عدالت مطلق و نسخ‌ناپذیر است.

نوروزی اذعان داشت: وکیل باید به گونه‌ای عمل کند تا بتواند به انصاف در جامعه نقشی اساسی بدهد، عدالت ممکن است خشن باشد اما انصاف عصای دست عدالت و سوهان عدالت است؛ انصاف با توجه به وضع موجود قضاوت می‌کند، مثل باران غلظت خشونت را گرفته، تلطیف می‌کند و ترمیم قانون را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: وکلا می‌توانند به نظام حقوقی کشور نرمش بخشند و تلطیف ایجاد کنند تا شعله عدالت که تحمل آن ممکن است برای عده‌ای سخت باشد را فرونشانند؛ امیدوارم وکلا بتوانند به عنوان یک بال فرشته عدالت با کمک انصاف در راستای استقرار نظم و تنظیم روابط اجتماعی مردم گام مؤثری بردارند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار