تلاش آمریکا برای فروش سلاح به داعش افغانستان

یک کارشناس نظامی افغان اظهار داشت که آمریکا به دنبال پیدا کردن رابطی برای فروش سلاح به گروه تروریستی داعش می باشد.

تلاش آمریکا برای فروش سلاح به داعش افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک کارشناس نظامی افغان اظهار داشت که آمریکا به دنبال پیدا کردن رابطی برای فروش سلاح به گروه تروریستی داعش می باشد.

عبدالواحد طاقت، جنرال بازنشسته و کارشناس مسائل نظامی با اشاره به تلاش آمریکا برای جایگزینی کلاشینکوف با سلاح‌های آمریکایی، آن را خیانت و جرم علیه مردم افغانستان دانست.

وی افزود: تمام خانواده‌های افغان‌ به ویژه آن‌هایی که در مناطق پر خطر زندگی می‌کنند کلاشینکوف دارند و اگر این سلاح‌ها را حذف کنند، مردم سلاحی برای حفاظت از خود ندارند و تروریست‌ها آن‌ها را خواهند کشت.

این جنرال ضمن اشاره به آشنایی نظامیان افغان برای استفاده از تسلیحات روسی گفت: در این جنگ‌ها شاهد بودیم که تسلیحات آمریکایی در مقایسه با سلاح‌های روسی در افغانستان کاربرد چندانی ندارند.

چندی پیش سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا ۵۰ هزار قبضه کلاشینکف و مهمات آن که به طور رایگان در اختیار نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته را از دور خارج کنند.

الکسی لئونکوف، کارشناس مسائل سیاسی روسیه نیز درباره این طرح آمریکا گفت: احتمال بسیار قوی وجود دارد که این تسلیحات در اختیار تروریست‌های داعش قرار بگیرد که در حال انتقال به افغانستان هستند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها کسی را پیدا می‌کنند تا این تسلیحات را به داعشی‌ها بفروشند. سلاح‌ها ممکن است از هر جایی به ویژه مناطق تحت کنترل داعش در افغانستان سر درآورند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mat
۲۱:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
ننگ بر آمریکا و داعش
آخرین اخبار