واکنش افغانستان به اعلام آمادگی طالبان برای مذاکره مستقیم با آمریکا

پس از درخواست طالبان برای گفتگوی مستقیم با آمریکا، ریاست جمهوری افغانستان امروز اعلام کرد که آدرس مذاکرات صلح معلوم است و این گروه باید با حکومت افغانستان مذاکره کند.

واکنش افغانستان به اعلام آمادگی طالبان برای مذاکره مستقیم با آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از درخواست طالبان برای گفتگوی مستقیم با آمریکا، ریاست جمهوری افغانستان امروز اعلام کرد که آدرس مذاکرات صلح معلوم است و این گروه باید با حکومت افغانستان مذاکره کند.

هارون چخانسوری، معاون ارتباطات استراتژیک و رسانه‌های دفتر ریاست جمهوری امروز طی یک نشست خبری در کابل گفت: حکومت افغانستان می‌خواهد صلح با طالبان در داخل این کشور و با مالکیت افغان‌ها صورت بگیرد.

وی افزود که برای مذاکرات صلح با طالبان و پاکستان، فردا در نشست پروسه کابل پیشنهاد روشن ارائه خواهد شد و اگر این گروه اختیار خود را دارد، باید با حکومت افغانستان گفتگو کند.

چخانسوری ادامه داد: طالبان دو بار خواستار مذاکره با آمریکا شده است، اما واشنگتن پیشنهاد این گروه را رد کرده و گفته است که باید با حکومت افغانستان مذاکره کنند.

وی با اشاره به اینکه درباره صلح مکانیزم واضح وجود دارد اضافه کرد: علاقمندی حکومت برای مذاکرات صلح با طالبان در واقع تایید خواست مردم است، اما با این گروه از موضع ضعف گفتگو نخواهد شد.

این درحالی است که گروه طالبان به تازگی از دولت امریکا خواسته تا به صورت مستقیم با این گروه وارد مذاکره شود و مشکل افغانستان از راه نظامی حل نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.