مواضع متناقض آمریکا و افغانستان درباره صلح با طالبان

وزارت دفاع آمریکا در حالی برای مذاکره با طالبان پیش شرط تعیین کرده است که مقامات افغانستان اعلام کرده اند دولت این کشور هیچ شرطی برای مذاکره با طالبان ندارند.

مواضع متناقض آمریکا و دولت افغانستان درباره صلح با طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا در حالی برای مذاکره با طالبان پیش شرط تعیین کرده است که مقامات افغانستان اعلام کرده اند دولت این کشور هیچ شرطی برای مذاکره با طالبان ندارند.

«دانا وایت»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره گفتگوهای صلح طالبان با واشنگتن گفت: طالبان از خشونت دست بکشند و از قانون اساسی افغانستان نیز تبعیت کنند و سپس باید پای میز مذاکره حاضر شوند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که معاون اداره امور ریاست جمهوری افغانستان گفته بود؛ برای مذاکرات صلح با طالبان پیش‌شرطی وجود ندارد.

«هارون چخانسوری» تاکید کرده بود که دولت افغانستان ترجیح می‌دهد تا گفتگوها در خاک افغانستان انجام شود، اما در صورت بروز مشکل می‌توان مذاکرات را در یک کشور اسلامی دیگر و یا یکی از دفاتر سازمان ملل انجام داد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در نشست روند کابل از آمادگی دولت این کشور برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان یک جریان سیاسی و مورد عفو قرار گرفتن زندانیان طالبان در صورت ملحق شدن به روند صلح خبر داده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.