اشرف غنی: ارتش افغانستان در حال تحول و تغییرات بنیادی است

رئیس جمهور افغانستان در مراسم فراغت افسران نظامی گفت: ارتش افغانستان در حال تحول و تغییرات بنیادی است.

اشرف غنی: ارتش افغانستان در حال تحول و تغییرات بنیادی استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مراسم دهمین دور فراغت افسران آکادمی نظامی دانشگاه ملی دفاعی مارشال محمدقسیم فهیم شرکت کرد.

اشرف غنی در این مراسم ضمن گفتن تبریک به افسران فارغ شده گفت: تصمیم شما آگاهانه و تعهدتان ملی است زیرا به آینده این خاک باورمند هستید.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به فارغ التحصیلان این آکادمی بیان داشت: امروز شما در اردویی شامل می‌شوید که در حال تحول و تغیر مثبت بنیادی است.

وی از هیات رهبری وزارت دفاع به خاطر مدیریت جنگ و پروسه تحول تشکر کرد و گفت:  امروز از هر منبر پیام پشتیبانی از اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی بلند می‌شود. از علمای کرام تشکر می‌کنم و به شما اطمینان می‌دهم که قاطبۀ ملت در پشت شما ایستاده است.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به اینکه پیام تمام اقشار ملت به خصوص مردم هرات در سفر اخیرش به آن ولایت، پیام افتخار به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است گفت: مردم حاکمیت قانون و رفاهشان را بر اساس بازوان پر توان قوای مسلح کشور می‌خواهند.

رئیس‌جمهور افغانستان گفت که با افتتاح پروژۀ تاپی، مردم هرات و تمام افغانستان به این باور رسیدند که پروژه های انکشافی ما  نه تنها روی کاغذ، بلکه عملی است.

اشرف غنی: ارتش افغانستان در حال تحول و تغییرات بنیادی است

وی افزود: به عنوان سرقوماندان اعلی کشور وظیفۀ من بقا و امنیت کشور است و من به عنوان رئیس‌جمهور، وظایف انکشافی دارم که شما زمینۀ انجام آن را فراهم کرده اید.

وی خاطرنشان کرد که به یاری خداوند تمام ولایات افغانستان شاهد اقدامات بزرگ خواهند بود و این کارها زمانی امکان پذیر می‌شود که اقدامات نظامی تنها منحصر به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور باشد. وی افزود که به هیچ کسی دیگری اجازه داده نمی‌شود که کسی را تهدید کند و یا به اقدامات روی آورد.

محمد اشرف غنی گفت که  هدف برنامه چهار ساله امنیتی و دفاعی، ایجاد فضای کامل صلح و ثبات و امنیت مردم افغانستان است.

وی تصریح کرد که تاپی یک پروژه نیست بلکه یک دهلیز بزرگ اقتصادی است و مردم هرات به این نتیجه رسیدند که آرزوهای آنان در حال عملی شدن است و این شروع کار می‌باشد و هر ولایت شاهد اقدامات بزرگ خواهد بود.

رئیس‌جمهور افغانستان در پایان سخنانش گفت: در صد سال گذشته هیچ وقت به اندازه امروز، مردم افغانستان به قوای امنیتی و دفاعی به خصوص اردوی ملی باورمند نبوده اند.

اشرف غنی: ارتش افغانستان در حال تحول و تغییرات بنیادی است

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار