غنی: منابع طبیعی و معادن افغانستان متعلق به مردم این کشور است

رئیس‌جمهور افغانستان گفت: منابع طبیعی و معادن افغانستان، متعلق به مردم این کشور است و همه باید در راستای حفظ و نگهداری این منابع ارزشمند با یکدیدگر همکاری کنیم.

غنی: منابع طبیعی و معادن افغانستان متعلق به مردم این کشور استبه گزارش حوزه افغانستان گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان  با اعضای شورای ولایتی بدخشان دیدار و گفت‌وگو کرد؛وی در این دیدار با اشاره به مبارزه جوانان ولایت بدخشان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان این اقدام را ستودنی توصیف کرد.

وی افزود: دستورات لازم برای حل مشکلات مردم بدخشان و آوارگان صادر شده و در تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه در این خصوص برنامه‌های منظمی را در دست اجرا دارند.

غنی خاطرنشان کرد: به منظور تامین امنیت بهتر در شمال افغانستان بخصوص ولایت بدخشان، عملیات نظامی آغاز شده و تا سرکوب کامل دشمن، ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور افغانستان همچنین تصریح کرد: دولت وحدت ملی در زمینه مدیریت منابع طبیعی و معادن توجه خاصی دارد و در این خصوص همکاری مردم بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: منابع طبیعی و معادن افغانستان، متعلق به مردم این کشور است و همه باید در راستای حفظ و نگهداری این منابع ارزشمند با یکدیدگر همکاری کنیم تا بتوانیم برای رفاه و ترقی افغانستان از آن استفاده کنیم.

همچنین در این دیدار عبدالمتین بیگ رئیس عمومی اداره مستقل ارگان‌های محلی گفت: اعضای شوراهای ولایتی بر اساس یک برنامه منظم سالی یک مرتبه به منظور حل مشکلات محلی خود، به مرکز سفر می‌کنند.

همچنین جمعی از نمایندگان ولایت بدخشان ضمن بیان مشکلات موجود در این ولایت از عملیات نظامی دولت وحدت ملی افغانستان با تروریست‌ها برای برقراری نظم و امنیت قدرددانی کردند.

آنها از دولت وحدت ملی خواستند تا از بهره‌وری ترویست‌ها از منابع طبیعی و معادن افغانستان جلوگیری کنند.

همچنین تجهیز بیمارستان‌ها، رفع کمبودها و بالابردن ظرفیت کادر درمانی، کشت زعفران، آموزش‌های حرفه‌ای به زنان و احداث جاده‌ها و اتصال آن به مناطق مختلف افغانستان، از جمله مواردی بود که نمایندگان بدخشان به آن اشاره کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.