ابراز تمایل پاکستان برای همکاری در روند صلح افغانستان

سفیر افغانستان در اسلام‌آباد اعلام کرد: مقامات ارشد پاکستان در روند صلح افغانستان در نشست «روندکابل» حضور یافته و پیام‌های مثبت خود را ارائه خواهند کرد.

ابراز تمایل پاکستان برای همکاری در روند صلح افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،«عمرزاخیلوال» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد به «رادیوآزادی»  خبر داد: در دومین دور از نشست روند کابل قرار است مقامات پاکستانی نیز شرکت کرده و پیام‌های صادقانه و مثبتی را ارائه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: نشانه‌هایی از همکاری مثبت و صادقانه پاکستان با روند صلح افغانستان وجود دارد اما ترجیح می‌دهد که پیام‌های آنها از طریق خودشان به مردم افغانستان رسانده شود.

زاخیلوال اظهار کرد: برای اینکه پیام‌های این کشور در مورد روند صلح به صورت واضح به رهبری دولت افغانستان انتقال یابد با رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: با «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل و «پیری مایودون» سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان نیز درباره روند صلح افغانستان و بازگشت پناهجویان افغان گفت‌وگو کرده است.

نماینده ویژه اشرف غنی خاطرنشان کرد: نشست «روند کابل» پیام های مثبتی را برای  پاکستان، طالبان و مردم افغانستان و کشورهای منطقه به همراه  خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم سایر کشورهای منطقه نیز مانند پاکستان به این پیام‌ها پاسخ مثبت داده و متعهد به همکاری با دولت افغانستان شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار