ترکیه همچنان عطامحمد نور را والی قانونی بلخ می‌داند

با وجود جنجال‌ درباره برکناری والی بلخ اما سرکنسول جدید ترکیه در مزارشریف اعتبار نامه خود را به عطامحمد نور ارائه کرد.

ترکیه همچنان عطامحمد نور را والی قانونی بلخ می‌داندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فیسبوک والی بلخ، شیکین الپی سرکنسول جدید ترکیه در مزارشریف با عطامحمد نور والی بلخ و رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان دیدار کرد.

سرکنسول جدید ترکیه در این دیدار اعتبارنامه خود را به والی بلخ ارائه کرد؛عطامحمد نور و الپی درباره تحکیم دوستی و توسعه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که در دوماه گذشته اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دستوری عطامحمد نور والی بلخ را برکنار کرده است.

حزب جمعیت اسلامی در واکنش به اقدام دولت افغانستان اعلام کرده بود؛ تنها در صورتی که اشرف غنی شروط این حزب را بپذیرد، عطامحمد نور از ولایت بلخ کناره‌گیری خواهد کرد.

برخی از کارشناسان مسائل سیاسی افغانستان نیز معتقد هستند که دولت کنونی بر اساس یک توافق تشکیل شده است و با توجه به مشکلات جاری در این کشور، اشرف غنی توان برکناری عطامحمد نور را با استفاده از زور ندارد.

چندی پیش نیز زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان به کابل سفر کرده بود که به صورت جداگانه با اشرف‌غنی، عبدالله و صلاح الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان دیدار کرد.

نور رحمان اخلاقی رئیس تلویزیون نور در توییتر خود نوشت: وزیر خارجه آلمان در جریان دیدار با اشرف غنی درباره ادامه تنش‌ها در ولایت بلخ هشدار داده است.

وی اظهار کرد: وزیر خارجه آلمان در دیدار با اشرف غنی تاکید کرده است که در صورت افزایش تنش‌های سیاسی در ولایت بلخ نیروهای آلمانی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ترکیه ، بلخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار