امام جمعه طبس دار فانی را وداع گفت

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس صبح امروز در سن 75 سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. 

امام جمعه طبس دار فانی را وداع گفتبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس صبح امروز در سن 75 سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. 

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان پنجم مرداد 1321 هجری شمسی در روستای دشتغران از توابع شهرستان طبس در خانواده ای مذهبی ديده به جهان گشود.

وی در سن 12 سالگی در حوزه علميه طبس تحصيلات مقدماتی علوم دينی را آغاز کرد و به فراگيری ادبيات عرب پرداخت و در سال 1335 برای ادامه تحصيل به شهرستان فردوس عزيمت کرد و در مدت چهار سال (1339) دروس مقدماتی را به اتمام رساند.

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان در سال 1339 در سن 18 سالگی به منظور بهره وری از درس استادان بنام حوزه علميه وارد مشهد شد و در جوار بارگاه ملكوتی امام رضا( ع) در مدرسه علميه سليمانيه از محضر اساتيد برجسته ای استفاده کرد.

وی در سال 1340 در سن 19 سالگی در شهرهای مشهد،گرگان،لرستان و كرمان تبليغ را آغاز کرد و همزمان با تبليغ به فعاليت عليه رژيم ستم شاهی پرداخت.

حجت الاسلام مهاجریان در سال 1348 تدريس را در حوزه علميه مشهد آغاز و در سال 1351 مدرسه علميه ای به نام مقدس حضرت حجت (عج) تأسيس کرد.

در زلزله سال 1357 طبس به عنوان كمک رسانی در كنار ساير گروه های مردم  به طبس رفت و در جلسات سخنرانی برای زلزله زدگان مصيبت زده طبسی در تسكين قلوب داغدارشان نقش مؤثری ايفا کرد و تا بازسازی طبس حضور داشت و عضو شورای اسلامی روستای دشتغران شد .

در سال 1359 به قائم مقامی كميته انقلاب اسلامی از طرف آيت الله  واعظ طبسی منصوب شد.

حجت الاسلام مهاجریان با توجه به اهميت و نقش حساس ائمه جمعه در سال 1368 از سوی شورای سياستگذاری ائمه جمعه كشور و به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغی به امامت جمعه شهرستان طبس منصوب شد.

انتهای پیام/غ

امام جمعه طبس درگذشت

 

 
برچسب ها: امام جمعه ، طبس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار