وزیر امور خارجه روسیه خبر داد:

بالگرد‌های ناشناس به داعش سلاح می‌رسانند

سرگئی لاوروف در دیدار با همتای پاکستانی خود، آمریکا و ناتو را به ارسال سلاح برای داعش با استفاده از بالگرد‌های ناشناس متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه آمریکایی اینترنشنال بیزنس تایمز، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، امروز گفت: "آمریکا باید در مورد بالگردهایی که به تروریست هایی مانند داعش در شمال افغانستان سلاح می‌رسانند، پاسخگو باشد."

لاوروف پس از دیدار با محمد آصف همتای پاکستانی خود در یک کنفرانس خبری در مسکو به گزارش‌های پیشین درباره‌ دست داشتن ناتو و آمریکا در رساندن سلاح با بالگردهای ناشناس به داعش در شمال افغانستان پرداخت و گفت: "ما هنوز از آمریکا پاسخ سوالاتی که بارها پرسیده شده را نشنیده‌ایم. آنها از پاسخ دادن به این سوالات قانونی و مهم اجتناب می‌کنند."

لاوروف در ادامه گفت: "این بالگردهای ناشناس بسیار شبیه به بالگردهایی هستند که در اختیار نیروهای ناتو است. بالگردهای ناشناس به مناطقی که شورشیان هستند پرواز می‌کنند و هیچ کس توضیحی قانونی درمورد این پروازها ارائه نمی‌دهد."

لاوروف همچنین گفت: "طبق گزارش‌های خبری این بالگردهای ناشناس به فرودگاه مزار شریف که در اختیار نیروهای ناتو است بازگشته اند."

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، چندی پیش به خبرنگاران گفته بود ما گزارش‌هایی مرتبط با بالگردهای ناشناس تهیه کرده‌ایم که آمریکا باید در مورد آنها پاسخگو باشد.

او همچنین امروز به خبرنگاران گفت: "ما گزارش های جدیدی به دست آورده‌ایم که نشان می‌دهد تروریست‌ها در شمال افغانستان از این بالگردها سلاح دریافت کرده‌اند."

او در ادامه افزود: "هیچ یک از مقامات آمریکایی، مقامات ناتو و همچنین مقامات افغانستان هم توضیحی در این باره ارائه نمی‌دهند و درمقابل سوال‌های جدی در این باره سکوت کرده‌اند."

اینترنشنال بیزنس تایمز در ادامه نوشت: اگرچه هیچ سند دقیقی در این باره وجود ندارد، اما گزارشهای منتشر شده در دسامبر سال 2017 نشان می‌دهد عربستان و آمریکا به داعش سلاح فروخته‌اند.

این پایگاه آمریکایی همچنین گزارش داد: "عربستان و آمریکا از راه های غیر قانونی و در ظاهر، این سلاح‌ها را به نیروهای مخالف سوری تحویل داده‌اند اما شواهد نشان می‌دهد این سلاح‌ها به دست داعش رسیده است. این سلاح‌ها به طور خاص شامل نوعی اسلحه به نام Warsaw Pact–caliber است که آمریکا و عربستان پیش‌تر از کشورهای اروپای شرقی خریده‌اند.

انتهای پیام/

 

ابراز نارضایتی وزیر خارجه روسیه درباره تجهیز تسلیحاتی داعش توسط آمریکا و ناتو

 

برچسب ها: روسیه ، افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار