کرملین: ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا بی‌اساس است

سخنگوی کرملین تمامی ادعا‌های مطرح شده در خصوص مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کرملین روز دوشنبه اعلام کرد محکوم کردن 13 شهروند و 3 شرکت روس به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از سوی واشنگتن، این ادعا را که مسکو در انتخابات این کشور مداخله کرده است اثبات نمی کند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در یک کنفرانس خبری اظهار کرد تمامی ادعاهای مطرح شده در خصوص مداخله دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بی اساس و غیرمنصفانه است.

اظهارات سخنگوی کرملین در واکنش به اقدام روز جمعه گروه تحقیقاتی ویژه رابرت مولر بیان شد. در گزارش منتشر شده از سوی این گروه ادعا شده است یک آژانس تحقیقات روسی مستقر در سن پترزبورگ در یک اقدام جاسوسی در حمایت از دونالد ترامپ و با هدف کاهش محبوبیت هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در این کشور مداخله کرده است. بر همین اساس، 13 تبعه و 3 شرکت روس به تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا محکوم شدند. به ادعای این گروه تحقیقاتی روس ها با استفاده از هویت های جعلی در راستای حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش می‌کردند.

پسکوف اظهار کرد: «هنوز هیچ مدرک حقیقی در خصوص مداخله مسکو در امور داخلی آمریکا دیده نشده است. ادعاهایی درخصوص برخی شهروندان روسی وجود دارد؛ اما پیشتر واشنگتن مدعی شده بود دولت روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده است. هنوز هیچ مدرکی در اثبات این ادعا ارائه نشده است.»

وی در ادامه اظهار کرد: «ما همچنان اصرار داریم تمامی ادعاهای مطرح شده بی‌اساس است. ما این ادعاها را منصفانه نمی‌بینیم و با آنها موافق نیستیم. روسیه تاکنون در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکرده است.»

پسکوف پیشتر نیز تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی واشنگتن علیه مسکو به ویژه ادعای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور را رد کرده بود. سرگئی لاوروف - وزیر خارجه روسیه - نیز در اظهاراتی مشابه گفت هیچ مدرک حقیقی برای اثبات ادعای مداخله مسکو در انتخابات آمریکا وجود ندارد.

انتهای پیام/

روسیه بار دیگر اتهام مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرد

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار