مهمترین چالش پیش روی نظام مشکلات معیشت مردم است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت :: با توجه به اینکه چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد مهمترین چالش پیش روی نظام مشکلات معیشت مردم است.

   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  سید ناصر موسوی لارگانی امروز در میزگرد «جمهوری اسلامی ایران؛ از خواسته ها تا عملکردها»  که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد،گفت :برگزاری چنین جلسات و پرسش و پاسخ  میان اصحاب رسانه  و مسئولان بسیار با ارزش است چرا که مردم بیشتر در جریان  امور مربوط به شهر و کشور و اقدامات نمایندگان منتخب خود قرار می گیرند

وی خاطر نشان کرد:  یکی از مهمترین آرمان های امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی تعیین سرنوشت کشور به دست مردم  و مشارکت  آنها در امور کشوربود.

 رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) همواره اعتقاد داشتند  تمام مسئولان جایگاه  خود را از مردم دارند و در همه حال با پیروی از اسلام ناب محمدی  باید قدر دان و خدمتگزارمردم باشند افزود: اگرنمایندگان مردم از طبقه متوسط یا پایین جامعه باشند ، بهتر می توانند به مسائل مردم رسیدگی و مشکلات را به حداقل برسانند مانند شهید رجایی که  کمتر از یک ماه رییس جمهور بود، اما چون درد کشیده بود و از طبقه ی مرفه جامعه نبود  طرح‌های خوبی ارائه داد تا مشکل محرومان رفع شود.

تفاوت مجلس کنونی با آرمان های امام

سید ناصر موسوی لارگانی گفت : متاسفانه مجلس فعلی تفاوت هایی با مجلس آرمانی حضرت امام دارد که گاهی به دلیل وعده هایی است که تعدادی از نمایندگان برای ورود به مجلس به مردم می دهند و بعد از ورودشان به مجلس تمام وعده ها را فراموش و این باعث تنزل جایگاه مجلس و نمایندگان نزد مردم می شود.

وی در ادامه افزود : متاسفانه در حال حاضر مجلس فقط روی  یکی از دو وظیفه ی عمده ی خود که وضع قانون است  تمرکز کرده و وظیفه ی  نظارت بر اجرای قوانین، که اهمیت بیشتری دارد بسیار کمرنگ تر است این در حالی است که تا کنون بیش از دوازده هزار قانون در کشور وضع و گاهی مدیران برای تصمیم گیری طبق این قوانین دچار سردرگمی می شوند.

حجت الاسلام  موسوی لارگانی گفت : به فرموده امام(ره) مجلس در راس امور قرار دارد و طبق پست‌های سازمانی، نماینده هم‌تراز با وزیر است اما در واقع این گونه نیست و امکانات نمایندگان با وزرا تفاوت چشم گیری دارد.

وی در باره انقلاب اسلامی تصریح کرد: همان طور که اسلام در ذات خود عیبی ندارد و اشکال از مسلمانان است، انقلاب اسلامی نیز  هیچ ایرادی نداشته و مشکلات موجود از مدیرانی است که این انقلاب را به بیراهه کشیده اند.

لزوم برخورد جدی با اختلاس گران

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان  در پاسخ به سوال با موضوع  عدالت در جامعه و بیت المال و اختلاس  گفت : اگر از روز اول با اختلاس گران برخورد جدی صورت می گرفت ، وضعیت اختلاس در کشور بسیار بهتر بود ،من از قوه قضاییه خواهش می کنم قاطعانه با اختلاس گران برخورد کنند تا  حقوق مردم بیش از این پایمال نشود.

تاکید اسلام بر اهمیت ورزش

حجت الاسلام  موسوی لارگانی با اشاره به سخنان  پیامبر اسلام در مورد ورزش  گفت:  ورزش باعث سلامت جسم و روح می شود و بسیاری از ورزش‌ها مانند شنا و تیراندازی از سوی پیامبر اکرم(ص) سفارش و روحانیت  که پیرو پیامبر اسلام است  در هیچ برهه ای از زمان هیچ مخالفتی با ورزش نداشته  است  .

وی ادامه داد: من مخالف حضور بانوان در ورزشگاه ها نیستم، اما با وضعیت فعلی که شئون اسلامی رعایت نمی شود، بهتر است بانوان در ورزشگاه ها نباشند، ما مسلمان هستیم و مسائلی در مورد محرم و نامحرم  و نوع پوشش بعضی ورزشکاران باید رعایت شود.

پیشرفت کشور مهمتر از حزب است

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه من  اصولگرا هستم و به آن افتخار می کنم، اما وابسته محض  به گروه یا شخص خاصی نیستم، اضافه کرد: در آمریکا اگر جمهوری خواه و دموکرات حضور داشته باشند، کمترین تغییرات صورت می گیرد، اما در ایران با تغییر گروه‌ها حتی آبدارچی نیز تغییر می کند، که این رویه اشتباه است و ما باید از افرد کاردان بدون در نظر گرفتن احزاب در امور کشور استفاده کنیم.

حجت الاسلام  موسوی لارگانی در پایان گفت : با توجه به اینکه چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد مهمترین چالش پیش روی نظام مشکلات معیشت مردم است که باید در دستور کار دولت و مجلس و سایر نهاد ها قرار بگیرد.

میزگرد «جمهوری اسلامی ایران؛(( از خواسته ها تا عملکردها))  امروز با حضور فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی، رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان و عباس نصر، روزنامه نگار و پژوهشگر تاریخ به میزبانی خبرگزاری ایمنا در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.