لازمه ایجاد یک توسعه پایدار، خانواده توانمند است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: لازمه ایجاد یک توسعه پایدار، خانواده توانمند است و مادر می‌تواند یک خانواده را توانمند سازد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  سهیلا اثنی‌عشر‌  امروز در همایش انقلاب و منزلت زن با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: در 39 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد شرایط پر فراز و نشیبی را سپری کرده‌ایم اما آنچه مشخص است علی‌رغم مشکلات و سختی‌ها، پایبندی و اعتماد مردم به نظام وجود دارد.

وی با اشاره به نقش‌های متعدد بانوان در جامعه، افزود: افزایش آسیب‌های اجتماعی در بانوان بر اثر کمرنگ‌ در نظر گرفته شدن نقش تربیتی مادران اتفاق افتاده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان تصریح کرد: لازمه ایجاد یک توسعه پایدار، خانواده توانمند است و مادر می‌تواند یک خانواده را توانمند سازد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری نقش تربیتی به مهد‌های کودک و مدرسه یکی از اشتباهاتی است که ما مادران مرتکب شدیم و مشکلاتی که برای فرزندان ایجاد می‌شود را به جامعه نسبت می‌دهیم.

اثنی‌عشر در ادامه با اشاره به نقش بسیار مهم بانوان در جامعه، گفت: فرزندان و بچه‌هایی که امروز مادران تربیت می‌کنند آینده‌ساز کشور هستند از این رو نقش تربیتی مادران در خانواده بسیار مهم است و رفتار و گفتار مادران در خانواده تاثیر بسزایی در تربیت فرزندان دارد.

وی اذعان کرد: تأکید و اهمیت نقش تربیتی مادران به معنای خانه نشینی آن‌ها نیست و بسیاری از مادرانی که در سطح جامعه مسؤولیت‌های مهمی را ایفا می‌کنند مادران موفقی هم هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در پایان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای توانمند و توسعه یافته داشته باشیم باید به زنان جامعه اهمیت دهیم چرا که بانوان به طور مستقیم و غیر مستقیم در تربیت آینده‌سازان در کشور نقش دارند.

 

انتهای پیام/م

 

همایش انقلاب و منزلت زن

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار