برخی بعد از 40 سال می‌گویند چرا حجاب اول انقلاب اجباری شده است

استاد حوزه علمیه گفت:برخی بعد از 40 سال می‌گویند چرا حجاب اول انقلاب اجباری شده، حقیقت این است که تظاهر به فسق عادی‌سازی شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های حجاب را در 8 بند ذکر کرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  زهره صفاتی  امروز در همایش 1400 نفری طلاب خواهر حوزه‌های علمیه در بزرگداشت انقلاب اسلامی اظهار کرد: در تعامل با همسر رفتار حضرت زهرا (س) بسیار قابل توجه است، رویکرد حضرت علی(ع) به حضرت زهراست و این رویکرد از درون و باطن نشأت می‌گیرد، امام علی (ع) فانی در حضرت زهرا (س) بود و حضرت زهرا(س) هم فانی در حضرت علی (ع) بود که این باید الگوی رفتاری ما در رأس کارهایمان باشد.

وی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا (س) میزان اعمال است و کارهای ما را بر اساس رفتار ایشان می‌سنجند، افزود: تشکیل خانواده برای آرامش و آسایش زوج است، گاهی یکدیگر را جهنمی می‌کنیم، در قرآن کریم هم به ما توصیه شده خودتان و خانواده‌تان را دستگیره آتش جهنم قرار ندهید، قرآن کریم خیانت را درباره همسران انبیاء بیان کرده است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: محور در خانواده باید مادر باشد، مادری که زیرساخت‌های تربیتی را کاملاً رعایت می‌کند و بر آن اساس فرزندش را رشد می‌دهد این مادر است که بهشت زیر پای اوست که قرآن کریم جریان مریم مقدس را در این رابطه مثال زده است.

صفاتی ادامه داد: خانواده ظرفیت زیادی در تربیت انسان دارد، ما باید نسبت به زندگی حضرت زهرا شناخت داشته باشیم و بدانیم که در درجه اول نظام و دستگاه حاکم و قوای سه‌گانه رویکرد فاطمی داشته باشند، ولی منظور تنها رعایت حجاب بانوان نیست، در عرصه‌های مختلف مدیریت، رسانه، فرهنگ، اقتصاد، هنر باید این الگو رعایت شود و سبک و روش هر کاری این الگو باید سرلوحه باشد.

وی با بیان اینکه فکر و اندیشه فاطمی باید در همه‌جا حاکم شود، خاطرنشان کرد: هر شخصیت ممتازی که توانست منشأ اثر شود، حتماً رویکردش زندگی فاطمه زهرا (س) بوده است، نگاه فاطمی در انسان‌های موفق مثل شهدای انقلاب حاکم بوده است.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از وجود برخی سخنان روشنفکران امروزی اذعان کرد: چرا این‌قدر سنگ چیزهایی را به سینه بزنیم که از ما نیست، عوض کردن دیپلماسی عمومی، تجهیز زنان به اموری که مغایر با فکر فاطمی است، بالا بردن ادعای تبعیض علیه زنان، تشکیل پارلمان زنان از جمله مباحثی است که امروز در جامعه مطرح می‌شود و در نهایت نقشه این است که انقلاب بدون روحانیت رقم بخورد، که شما طلاب باید این‌ها را رصد کنید و در جریان آن‌ها قرار داشته باشید.

صفاتی در پایان تأکید کرد: برخی بعد از 40 سال می‌گویند چرا حجاب اول انقلاب اجباری شده، حقیقت این است که تظاهر به فسق عادی‌سازی شده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های حجاب را در 8 بند ذکر کرده است که سال‌ها خاک می‌خورد و کسی به آن عمل نمی‌کرد، وقتی ابلاغ شد در خیلی از جاها عملیاتی نشد چراکه زیربنای تفکر بانوان تغییر کرد و دیگر اثرگذار نبود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش 1400 نفری طلاب خواهر  

برچسب ها: خانواده ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.