باید به خواسته‌های به حق مردم احترام گذاشت

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه باید به خواسته‌های به حق مردم احترام بگذارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سمیه محمودی  در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اقدام بعضی از دختران در کشف حجاب و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی، اظهار کرد: اعمال برخی فشارها سبب واکنش غیرمنطقی بعضی از بانوان به حجاب شده است.

وی با بیان اینکه جامعه در مقوله حجاب نسبت به مقتضیات زمان بی‌توجه است، افزود: وجود برخی ناهنجاری‌ها در وضعیت اقتصادی و فرهنگی و اشتغال سبب شده تا بعضی از بانوان جامعه نسبت به حجاب واکنش‌هایی داشته باشند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وقتی کمبودهای اجتماعی و اقتصادی و نارسایی‌های فرهنگی وجود داشته باشد مشکلاتی بروز پیدا می‌کند، گفت: در هر جامعه ارزش‌هایی وجود دارد که برای همه مردم یا اکثریت افراد قابل احترام است و حمایت از آن ارزش‌ها را از مسؤولان مطالبه می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران تعالیم دینی و مذهبی را در همه مراحل زندگی سر لوحه اعمال خود قرار می‌دهند، بنابراین احترام به ارزش‌های اسلامی وظیفه همه افراد است.

محمودی تأکید کرد: جامعه باید به خواسته‌های برحق مردم احترام بگذارد، در مقابل مردم باید با احساس مسؤولیت در مقابل فرهنگ ایرانی اسلامی به ارزش‌های آن احترام بگذارند.

وی با بیان این‌که در کشور ما سخت گیری‌هایی وجود دارد که باید با آن‌ها مقابله شود، بیان داشت: لازم است واقعیت‌های اجتماعی و مقتضیات زمان را در نظر بگیریم و براساس آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گاهی اعمال محدودیت‌هایی به مرور زمان سبب طغیان افراد می‌شود و توجه به مسائل بانوان و اتخاذ تدابیر مناسب برای پاسخگویی به نیازهای آنان سبب می‌شود که جامعه کمتر درگیر چنین چالش‌هایی شود.

وی وجود محدودیت‌هایی از جمله  نبود برنامه‌ریزی مناسب برای حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی را سبب سرخوردگی جامعه زنان دانست و مطرح کرد: تحقق نیافتن وعده‌های دولت‌ها مثلا برای انتخاب وزیر زن، چنین واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

محمودی خاطرنشان کرد: آنچه که دختران خیابان انقلاب انجام دادند در انظار عمومی پذیرفته نیست زیرا این گونه اقدامات نه تنها احساسات مذهبی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد بلکه در شرایط حساس کنونی، سبب سوء استفاده بیگانگان می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار