طرح ملی داناب با هدف آگاهی بخشی برای مقابله بابحران‌ها در ابرکوه آغازشد

رئیس اداره منابع آب ابرکوه گفت: طرح ملی داناب با هدف افزایش دانش و ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان، معلمان و والدین آن‌ها با بحران و چالش‌های بخش آب در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ باقری رئیس اداره منابع آب ابرکوه گفت: این طرح با حضور دانش آموزان مقاطع هفتم، هشتم و نهم تحصیلی با هدف آموزش و فرهنگ سازی برای جلوگیری از بحران کم آبی یا بی آبی اجرا می‌شود.

وی افزود: برای پیاده سازی مشارکت عمومی پروژه ایجاد تشکل آب بران دشت ابرکوه در جلب مشارکت و مساعدت کشاورزان در حفظ و حراست از منابع آب‌های زیرزمینی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره منابع آب ابرکوه خاطرنشان کرد: برای مدیریت در برداشت آب سفره‌های زیر زمینی امسال طرح خاموشی چاه‌های کشاورزی ابرکوه در دو مرحله به مدت ۴۵ روز اجرا شد.

این مسئول تصریح کرد: به خاطر شرایط بحرانی آب، برق ۶۵۸ حلقه چاه کشاورزی قطع و استفاده از آب کشاورزی متوقف شد.

رییس اداره منابع آب ابرکوه اظهار داشت: شرایط سخت بحرانی آب در دشت‌های ابرکوه زمینه فرو چاله‌ها را در این شهرستان، بوجود آورده است.

به گفته باقری افت سطح آب تجمعی سفره‌های زیر زمینی شهرستان در ۳۰ سال گذشته به ۲۱ متر رسید که بسیار نگران کننده و حاکی از بحران شدید حاکم بر منابع آبی منطقه است.

دبیر شورای حفاظت منابع آب ابرکوه تاکید کرد: تغییر الگوی کاشت محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های اولویت دار، برای مقابله با بحران کم آبی باشد که مورد تاکید برنامه ششم توسعه و در دستور کار شورای عالی آب کشور است.

گفتنی است؛ سالانه از ۱۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت ابرکوه بیش از ۱۹۰ هزار تن محصول زراعی و باغی تولید می‌شود و این شهرستان در تولید برخی محصولات کشاورزی در جایگاه نخست و دوم استان یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ا

طرح داناب با هدف آموزش و فرهنگ سازی برای جلوگیری از بحران کم آبی

برچسب ها: بحران آب ، طرح داناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار