مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد؛

استان یزد دارای کمترین سطح تجدید شونده آب در کشور است

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزدگفت:مدیریت تقاضا و مدیریت عرضه و حفاظت از منابع موجود سه رویکردی است که باید این استان را در برابر خشکسالی بیمه کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل آب منطقه ای یزد با اشاره به اقداماتی که در زمینه رفع مشکل کم آبی یزد انجام شده، گفت: اجرای طرح احیا و تعادل بخشی در استان یزد بسیار لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: استان یزد ترین‌های زیادی دارد که از جمله این مورد می‌توان به کم بارش‌ترین استان با بیشترین مقدار تبخیر در کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه استان یزد دارای کمترین سطح تجدید شونده آب در کشور است، گفت: مسئله آب از اولین روزهای بنیاد نهادن این استان با نام آن عجین شده است.

وی در ارتباط با راهکارهای رفع مشکل کم آبی استان یزد افزود: مدیریت تقاضا و مدیریت عرضه و حفاظت از منابع موجود سه رویکردی است که باید این استان را در برابر خشکسالی بیمه کند.

جوادیان‌زاده بیان کرد: خاموشی زمستانه 45 روزه چاه‌های کشاورزی در تمام دشت‌های استان علی رغم اینکه در سال قبل یکی از خشک‌ترین سالهای 50 سال قبل را مشاهده کردیم بسیار موثر و اثر بخش بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد ادامه داد: امروز وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی آب یزد به گونه‌ای است اکه اجرای طرح احیا و تعادل بخشی از نان شب هم واجب‌تر است و باید اعتبارات آن به صورت ویزه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این اطمینان وجود دارد که با استعانت از خداوند متعال و حمایت‌های مسئولان، برنامه‌های منسجم و امیدوار کننده‌ای را در زمینه مدیریت مصرف در هر سه بخش کشاورزی، صنعت و شرب به اجرا گذاشته شود.

جوادیان‌زاده بیان کرد: در بحث مدیریت عرضه هم برآورد‌ها نشان می‌دهد که در افق 1425 تنها نزدیک به 30 میلیون متر مکعب از منابع آب شرب یزد در دسترس است در حالی که در این سال نیاز استان به 225 میلیون متر مکعب می‌رسد و تامین آب شرب از منابع خارج استان تنها راه در برابر یزد است.

انتهای پیام/ی

مدیریت وحفظ منابع آب در یزد

برچسب ها: خشکسالی ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.