اهتمام شهرداری پلدختر نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی

معاون فرماندار پلدختر گفت: شهرداری نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی این شهر اهتمام ورزد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علیرضا ملکشاهی معاون فرماندار پلدختر اظهار داشت: تنها منبع تأمین هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی، قانون نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد‌های شهرداری‌ها است که شهرداری موظف است در این امر کوتاهی نکند.

وی انس با کتاب را عاملی در جهت ارتقای دانش و آگاهی جامعه و ابزاری برای تقویت حافظه و تفکر افراد دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی مراکزی مهم در توسعه زیرساخت‌های اجتماعی جامعه هستند.

معاون فرماندار پلدختر گفت: خواندن کتب جامع و پرمحتوا خود باعث ایجاد آرامش ذهنی افراد و به‌تبع اعتلای فرهنگ و امنیت و آرامش بیشتر جامعه است.

وی به کارکرد مثبت علم و علم‌آموزی در ایجاد ساختار‌ها و نهاد‌های اجتماعی مدرن، اشاره کرد و افزود: مطالعه و کتاب‌خوانی امری مهم در پیشرفت و توسعه علمی جامعه در تمامی مقولات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: توسعه علمی جامعه باعث پرورش ذهن خلاق و پویا و در نهایت موجب نوآوری در چرخه تولید و فعالیت‌های اقتصادی جامعه خواهد شد.

وی افزود: بنابراین باید در مسیری گام برداریم که عموم همشهریان به‌ویژه کودکان و نوجوانان بیش از پیش به مطالعه و علم‌آموزی سوق و هدایت شوند.

معاون فرماندار پلدختر گفت: در این راستا یکی از نهاد‌های مهم اجتماعی که می‌تواند باعث اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی شود خانواده است و باید این نهاد توجه و نظارت بیشتر به امر تحصیل فرزندان داشته باشد.

انتهای پیام/م

اهتمام شهرداری پلدختر نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی اهتمام کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.