معاون عمرانی استاندار لرستان:

برای فرهنگ سازی و دگرگونی نگاه جامعه به معلولین برنامه ریزی شود

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: محیط مجازی با دقت به مؤثری قابل دقت توان دارد راهکار و گزینه شایسته ای باشد تا معلولان حق و حقوق خود را مطالبه کنند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمد اصلانی، معاون عمرانی استاندار لرستان، روز دوشنبه در سمینار روز جهانی معلولان در سالن سمینار های اداره کل بهزیستی لرستان اضافه کرد: محیط مجازی با دقت به مؤثری قابل دقت توان دارد راهکار و گزینه شایستهی باشد تا معلولان حق و حقوق خود را مطالبه کنند.
وی عنوان کرد: جامعه امروز ما نیازمند روشنگری زیادتری درباره معلولان هست که استفاده از محیط مجازی و نشریات مکتوب توان دارد موثر واقع گردد.

وی عنوان کرد: بهزیستی بعنوان متولی مستقیم مربوط با معلولان لازم هست در راستای فرهنگ سازی درباره معلولان و دگرگونی نگاه جامعه به این اشخاص بصورت مداوم و مستمر سمینار هایی را برگزار کند تا جامعه به روشنگری و بیداری لازم درباره معلولان برسد.
اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان نیز در سمینار روز جهانی معلولان بیان داشت: نقص عضو و معلولیت صرفا در حالتی توان دارد به ناتوانی و کاهش توانمندی یک فرد منتج گردد که جامعه مجال حضور و همکاری در اجتماع را از او بگیرد.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان اضافه کرد: در سایه همکاری همه میتوان به حق معلولان رسید و صرفا بهزیستی توان ندارد تهیه کننده همه نیازها و برطرف کننده همه مشکلات معلولان در عرصه های خانه، شایسته سازی معابر، نیازهای تعلیمی و دانشگاهی و استفاده از خدمات بانک و کتابخانه ها باشد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تاکید بر اینکه در این زمینه ها در لرستان کارهای مطلوبی تا هم حالا انجام شده هست، اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر لازم هست در راستای اشخاص معلول و سالمند دقت خاص دارا باشند.
وی عنوان کرد: بسیاری از معلولان از حقوق بدیهی شهروندی بهره مند نیستند که لازم هست احقاق حقوق آنان در اولویت قرار گیرد و مجال همکاری های اجتماعی به آنان داده گردد.

۱۲ آذرماه بعنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده هست و از این روز به مدت یک هفته برنامه های متفاوتی در راستای بزرگداشت و متذکری حق و حقوق معلولان در سراسر کشور برگزار می گردد.

انتهای پیام/د

مشکلات معلولان در بستر محیط مجازی اظهار شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.