راه اندازی دفاتر مدیریت بحران در نقاط مختلف شهر ارومیه /تهیه بانک اطلاعاتی مناطق حادثه خیز

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:با تخصیص بودجه لازم برای مدیریت بحران در ارومیه بانک اطلاعاتی مناطق حادثه خیز تهیه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حسین پناهی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیهگفت: تخصیص بودجه لازم برای مدیریت بحران در شهرداری ارومیه  در سال 97 مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این راستا نیز بانک اطلاعاتی مناطق حادثه خیز شهر ارومیه نیز تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به وجود زلزله های اخیر در کشور و نیز شناسایی مناطق زلزله خیز شهر ارومیه ، بیان کرد: در این خصوص لازم است تدابیر لازم و اساسی در راستای آموزش،شناسایی مناطق زلزله خیز شهر علی الخصوص مناطق بافت فرسوده شهری و نیز جلوگیری از بحران را در دستور کار قرار دهیم و این حوادث اخیر را به عنوان یک تهدید جدی برای شهر ارومیه تلقی کنیم.

وی گفت: ایجاد آمار و اطلاعات کارشناسانه و تخصصی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه یک امر ضرروی و اساسی است گفت: مدیریت بحران شهرداری ارومیه در راستای ایجاد مکان های امن و جان پناه برای مردم در هنگام وقوع حوادث باید تلاش بیشتری انجام داد تا در آینده دچار مشکل و به دنبال مکان امن نباشیم و مردم را با آگاه سازی به مکانهای معین شده هدایت کرد.

وی همچنین افزود: اتخاذ سیاست های لازم برای جلوگیری از حوادث و نیز شناسایی ورزشگاههای چند منظوره و ایجاد سالنهای مورد نیاز چند منظوره برای مردم در زمان وقوع حوادث از مهمترین اولویت های کاری مدیریت بحران و معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه از راه اندازی دفتر مدیریت بحران در مناطق شهری خبر داد و گفت: در راستای شناسایی و آموزش شهروندان در زمان وقوع حوادث و ارائه خدمات به شهروندان ،معاونت خدمات شهری و مدیریت بحران شهرداری ارومیه اقدام به راه اندازی دفاتر مدیریت بحران در مناطق شهری کرده و در این راستا نیز با برگزاری کلاسهای آموزشی تحت عنوان طرح دوام اقداماتی انجام داده است .

وی با اشاره به آموزش های لازم و مانور در بحث زلزله و حوادث طبیعی و غیرطبیعی،  اظهار کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته موضوع جلوگیری و مقابله با زلزله یک موضوع جهانی و اساسی محسوب می شود و اگر در کشور و استان آذربایجان غربی به موضوع آموزش و مانور و بروز رسانی طرحهای موجود مدیریت بحران توجه نکنیم در آینده دچار مشکلات خواهیم شد و لذا باید طرح خود اتکایی را باید در اولویت کاری قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

بانک اطلاعاتی مناطق حادثه خیز ارومیه تهیه می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.