نشست علنی شورای شهر ارومیه با محوریت برخورد با معضل سد معبر برگزار شد

نشست علنی شورای شهر ارومیه با محوریت احصاء وبررسی مشکلات شهری و برخورد با معضل سد معبر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سرهنگ صمد پور فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه در نشست علنی شورای شهر ارومیه با اشاره به ساماندهی سد معبر دست فروشان گفت:استفاده نامتعارف ازمعابر عمومی مانع از اعمال حق عمومی می‌شود و بحث سد معبر و دست فروشی اکنون به یک نگرانی تبدیل شده است.

وی افزود:معضل بساط گستری و دست فروشی علاوه بر مخدوش نمودن چهره کلانشهر‌ها موقعیت جذب توریسم را به خطر می‌اندازد و قطعا باید با هماهنگی‌های لازم دستگاه‌های اجرایی این معضل را حل کنیم.

سرهنگ صمد پور تصریح کرد:٩٥ درصد دست فروشان از قشر آسیب پذیر، کم برخوردار ونان آور خانواده هستند که با جایگزین کردن بازار‌های هفتگی در نقاط شهر و ساماندهی کردن این دست فروشان شاهد نتیجه‌ی مطلوبی خواهیم بود.

وی افزود:در خصوص حل معضل سد معبر شهرداری موظف به ساماندهی دستفروشان بوده و نیروی انتظامی وظیفه دارد با هر گونه توهین برخورد لازم را داشته باشد.

سرهنگ صمد پور گفت:در خیابان عطایی به دلیل تردد اتوبوس‌ها و حضور اقشار مختلف مردم، دست فروشان به جهت امرار معاش در بین اقشار مردم بیشتر رفت و آمد دارند که بایستی برای حل آن اقدام جدی صورت گیرد.

محمد حضرت پور شهردار اروميه نیز با اشاره به مقوله مهاجرت گفت: مهاجرت ها نتيجه ي بيكاري  وفقدان اشتغال پایدار است است كه منجر به حاشيه نشيني شهر شده و در نتيجه خروجي آن دست فروشي است.

وی اظهار كرد:هم اكنون در اروميه ١٥ درصد نرخ بيكاري وجود دارد و ١٠٠٠ نفر دست فروش در قالب ميوه فروشي،دكه و داخل پارکها مشغول  دستفروشی هستند كه ١٦٧ نفر از دست فروشان با هويت معلوم شناسایی شده اند.

 حسین بخشایشی عضو شورای شهر ارومیه نیز گفت:سد معبر نتیجه‌ی برخی بی برنامگی و ناهماهنگی هاست و از لحاظ فرهنگی باید اصلاح شود و می‌توان در هفت نقطه شهر با ایجاد هفته بازار مشکلات سد معبر در شهر را کاهش داد.

محمد خلیل پور دیگر عضو شورای شهر ارومیه با اشاره به نارضایتی و شکایت اصناف به دست فروشان گفت:٩٠ درصد اجناس دست فروشان از اصناف تامین میشود.

انتهای پیام/م

برگزاری نشست علنی شورای شهر ارومیه با محوریت برخورد با معضل سد معبر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.