هشدار عجیب «ران پال» درباره «پایانی ناگهانی و ناامیده کننده» برای آمریکا!

نماینده سابق ایالت تگزاس اوضاع کنونی آمریکا را به روز‌های پایانی اتحاد جماهیر شوروی سابق تشبیه کرد و هشدار داد آمریکا با «پایانی ناگهانی و ناامیده کننده» روبروست.

هشدار عجیب «ران پال» درباره «پایانی ناگهانی و ناامیده کننده» برای آمریکا!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ ران پال، نماینده سابق حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا ضمن انتقاد از نظام سیاسی و اقتصادی آمریکا، هشدار داد آمریکا با «پایانی ناگهانی و ناامیده کننده» روبروست.

نماینده سابق ایالت تگزاس که در سال ۲۰۱۲ نامزد ریاست جمهوری شده بود اوضاع کنونی آمریکا را به روز‌های پایانی اتحاد جماهیر شوروی سابق تشبیه کرد.

او با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: به عقیده من مسیر اقتصادی آمریکا در حال تغییر به سوی نظامی گرایی است. درک من این است که ساختار نظامی و قدرت جنگ افزار ما باعث سرنگونی نظام شوروی سابق نشد. مقامات شوروی با سیستمی کار می‌کردند که برای ما غیرقابل انتظار بود. نظامی که هم اکنون آمریکا آن را اجرا می‌کند.

بسیاری از سیاستمداران معتقدند به رغم رشد اقتصادی آمریکا، «جنگ گرایی» در این کشور ممکن است به سقوط نهایی آن منجر شود.

پال ادامه داد: ما با «پایانی ناگهانی و ناامیده کننده» مواجه هستیم؛ پایانی شبیه به آنچه در نظام سیاسی و اقتصادی شوروی سابق رخ داد. دولت ما قطعا نمی‌خواهد منهدم شود. اما صادقانه می‌گویم آمریکا با پیشبرد این سیاست‌های اقتصادی و سیاسی به زودی امپراتوری خود در سراسر جهان را از دست خواهد داد.

او در انتها گفت: امپراتوری آمریکا در سراسر جهان پول، قدرت و نفوذ زیادی برای ما به همراه داشته است. ما با سلاح تهدید می‌کنیم و مخالفانمان را تحریم، تا امپراتوری خود را حفظ کنیم. اما به عقیده من این اوضاع ناگهانی به پایان می‌رسد و همیشگی نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید گستره نظامی این کشور در نقاط مختلف جهان را توسعه داد. نمونه آن ایجاد تنش در شبه جزیره کره و مقابله با داعش در خاورمیانه بودند.

ترامپ همچنین تهدید کرد اگر کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، دو درصد از سود ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی نکنند آمریکا از این سازمان خارج می‌شود. او توافقنامه‌های بین المللی مانند توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی با کانادا و مکزیک را با این استدلال که به ضرر آمریکا بوده، لغو کرد.

انتهای پیام/

جنگ گرایی و نظامی‌گری آمریکا را به سقوط می‌کشاند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۴:۱۹ ۱۵ دی ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۴ دی ۱۳۹۶
این نظریه درستی است ، اما سوارکاران برمرکب قدرت شیطانی این آمریکا این مطلب را درک نمی کنند . تا عملا نتیجه ترک تازی نظامی و جنایتکارانه خود را ببینند .
آخرین اخبار