رقابت 67 شهر کشور در جشنواره سراسری تئاترمهركاشان

آثار نمایشی از 67 شهر کشور با اولویت موضوعات فرهنگی و اجتماعی در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان رقابت می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:این دوره جشنواره که  از 14 تا 24 دی ماه جاری در فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزارمی‌شود شاهد استقبال چشمگیر هنرمندان عرصه نمایش و ارسال آثار از شهرهای کشور است.

مرتضی والی‌زاده، وظیفه سنگین‌ برگزارکنندگان در انجام این پروژه فرهنگی در شهرستان کاشان را تاکیدکرد و گفت: شهرداری و مجموعه‌ای از مدیریت شهری درراستای بهره‌گیری هر چه بهتر و بیشتر از از ابزار هنر در مسیر نیازها و ضرورت های خود جشنواره را با  موضوعات فرهنگی اجتماعی بویژه حوزه فرهنگ شهروندی و آسیب‌های موجود در جامعه برگزارمی‌کند.

به‌گفته‌وی، ضرروت آموزش شهروندی به عنوان یکی از وظایف مهم مدیریت شهری رسالت مهمی است که از طریق بکارگیری ابزار موثر هنر نمایش و با رویکرد حمایت از هنرمندان، در جشنواره سراسری تئاتر مهر به همت  سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان تدبیرشده‌است.

وی، ضمن تقدیر از همکاری سایر شخصیت‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه های شهری در برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با تشکیل شورای سیاست‌گذاری این جشنواره گفت:ترویج فرهنگ در حوزه  باورها و ارزش‌ها شامل فرهنگ دینی و ملی و ارتقای نگرش‌ها مانند نگاه شهروندان به جامعه، فرهنگ و هنر از اهداف جشنواره است.

به‌گفته‌وی، این مجموعه در نگاه نوین به شهرداری از یک نهاد صرفا خدماتی عبور کرده و به یک نقش‌آفرین جدی در حوزه اجتماعی تبدیل شده است که موظف به بسترسازی فرهنگی و پرداخت جدی به موضوعات مختلف اجتماعی است.

رئیس ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، با اشاره به چهار مرحله مشارکت در الگوهای مدیریتی و علمی روز دنیا گفت: این الگو را می توان در قالب عناصر آگاهی، ارتباط، اعتماد و مشارکت ارائه کرد به معنای دیگر اگر این چهار مرحله با موفقیت طی شود جامعه شهروندی مشارکت‌جویی خواهیم داشت.

والی‌زاده استفاده از ابزار هنر را یکی از ابزارهای مورد استفاده برای شهروند مشارکت‌جو ذکر و تصریح کرد: با ابزارهای هنری مانند سینما، تئاتر، موسیقی و...می‌توان به تأثیرگذاری جدی در حوزه اجتماعی امیدوار بود که این امر یکی از رویکردهای مدیریت شهری در عرصه فرهنگ محسوب می‌شود.

وی، با تأکید بر کارکرد موثر همه قالب‌های هنری، تأثیر ویژه تئاتر را یادآور شد و افزود: ارائه به هنگام و مطابق به حس و حال مخاطب، این گونه نمایشی را به یکی از موثرترین قالب‌های هنری در انتقال مفاهیم و پیام‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار