ثبت جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در تقویم رویدادهای فرهنگی و هنری کشور

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در برنامه‌ریزی سالانه این وزارت وجود دارد و برای ثبت این جشنواره در تقویم رویدادهای فرهنگی و هنری کشور جای نگرانی نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در دیدار با رئیس، دبیر و اعضای ستاد برگزاری این جشنواره در کاشان گفت: جای نگرای برای ثبت جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در تقویم ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست چراکه این جشنواره در برنامه‌ریزی سالانه وزارت وجود دارد و با مدنظر قرار گرفتن برخی شاخص‌ها در زمان و نحوه برگزاری می‌تواند به صورت ویژه‌تر این هدف نیز محقق شود.

وی، برگزاری این جشنواره با شاخصه‌ها و امتیازاتی نسبت به سایر جشنواره‌های کشور مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی و بومی منطقه  را تاکیدکرد و گفت:برگزاری این جشنواره فراتر از یک رویداد هنری می‌تواند نخستین گام برای استمرار اجرای تئاتر در دیگر روزهای سال باشد.

گفته وی،برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با ویژگی‌های خاص خود و لزوم چشم‌انداز مشخص در برگزاری جشنواره‌های هنری ضروری است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت تناسب برگزاری این جشنواره‌ها با نیاز مردم و بر اساس اجرای هدف‌گذاری معینی افزود:می توان از این جشنواره‌ها برای ایجاد پایگاه ثابت فرهنگی در جامعه بهره گرفته شود.

شفیعی، با تأکید بر تعامل با جشنواره سیزدهم، نسبت به تأمین نیازهای حوزه کارشناسی و آموزشی این جشنواره قول مساعد داد و گفت: آمادگی اعزام و تقبل هزینه‌های کارشناسان، منتقدان  همچنین مشاوره‌های لازم در این  حوزه از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی وجود دارد.

شایان ذکر است:نشست مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس، دبیر و اعضای ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در کاشان با ارائه گزارش مرتضی‌ والی‌زاده رئیس ستاد این جشنواره، محمد شفافی دبیر جشنواره و محمد نظافتی معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.