سازمان ملل ۹۰ درصد بودجه ثبت نام ‌رای دهندگان را می پردازد

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از امضای توافقنامه جدید با هدف گسترش حمایت از انتخابات افغانستان خبر داد.

سازمان ملل ۹۰ درصد بودجه ثبت نام ‌رای دهندگان را می پردازدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از امضای توافقنامه جدید با هدف گسترش حمایت از انتخابات افغانستان خبر داد.

یوناما با انتشار خبرنامه ای اعلام  کرد که در دومین جلسه بورد پروژه برای حمایت از انتخابات پارلمانی پیش رو، یک توافقنامه جدید با هدف گسترش کمک ها به بودجه مورد نیاز برای ثبت نام رای دهندگان به امضاء رسید.

در این خبرنامه آمده است که حمایت کنندگان وعده دادند تا علاوه بر همکاری های دوامدار با کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی ۹۰ درصد از ۲۸.۴ میلیون دالر از بودجه ثبت نام رای دهندگان را نیز بپردازند.

اسکات اسمیت، رئیس بخش سیاسی یوناما گفت: ”برگزاری انتخابات موفق به نفع همه افغان ها است، اینکه چه کسی برنده می شود، مهم نیست. کمیسیون مستقل انتخابات ثابت کرده است که می تواند به انتقادهای سازنده پاسخ دهد اما این نهاد هم به حمایت جناح های دخیل نیاز دارد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار