علی فرهادی:

معلم افغانستانی در مدارس نداریم

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ یک از اتباع خارجی مجوز ورود به مدارس ایران به عنوان «معلم» را ندارند.

علی فرهادی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران سال‌های سال است بدون کمک افغانستان و هیچ یک از نهادهای بین‌المللی صرفا برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل مهاجران و از روی دلسوزی و مهربانی این نظام، فضا، تجهیزات و معلمان خوب کشور را برای آموزش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان افغانستانی فراهم کرده است و آنان در کلاس‌های درس کنار دانش‌آموزان ایرانی نشسته‌اند و تحصیل می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش از این عنوان کردم چنانچه بی‌سوادی در بین اتباع افغانستانی وجود داشته باشد، باسوادان افغانستانی می‌توانند به صورت جهادی، تاکید می‌کنم به صورت «تدریس جهادی» به آن‌ها آموزش دهند. این کار برای باسواد شدن آن‌هاست و به هیچ وجه اتباع افغانستانی به عنوان معلم در مدارس کشور جذب نشده‌اند و نخواهند شد.

فرهادی تاکید کرد: جذب و استخدام معلمان صرفا از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان و صرفا از بین اتباع ایرانی انجام خواهند شد و متقاضیان اجازه ورود به مدارس را به دست خواهند آورد و اصلا معلم افغانستانی نداریم و اکنون همین معلمان ایرانی، تعداد بسیار زیادی از دانش‌آموزان افغانستانی را در مدارس جمهوری اسلامی ایران تحت پوشش دارند.

وی گفت: صرفا توصیه کرده‌ایم که از بین خود افغانستانی‌ها افرادی که توانایی لازم را داشته باشند می‌توانند به صورت جهادی به دانش‌آموزان افغانستانی در خارج از مدرسه نیز تدریس و برای مبارزه با بی‌سوادی هموطنان خود تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
چیزی نیس که استخدام کنید گناه دارند اخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دانش آموزهای ایرانی گناه دارن که توی کشور خودشون صندلیشون رو بیگانه گرفته و بی‌فرهنگی وارد کردید
آخرین اخبار