تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه جیرفت

از پژوهشگران برتر دانشگاه جیرفت با حضور هیئت رئیسه دانشگاه و جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه جیرفت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه ،ضمن گرامی داشت هفته پژوهش گفت: سیاست گذاری دانشگاه جیرفت بر اساس پژوهش محوری انجام می شود.

وی با بیان این مطلب که یکی از مهمترین وظایف دانشگاه ها نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه است افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه باید به سمتی حرکت کنند که این مهم در بین آحاد جامعه نهادینه شود و تنها به دانشگاه و دانشجو بسنده نکنند.

کوهستانی با اشاره به تغییر رویکرد تدوین بودجه دانشگاه های کشور مبنی بر تدوین براساس عملکرد گفت: دانشگاه جیرفت با تمام توان از طرح ها و ایده های دانش بنیان حمایت می کند و از طرفی باید در راستای جذب اعتبارات پژوهشی تلاش کنیم که این مهم با کمک اعضای هیئت علمی میسر می شود.

شاپور کوهستانی ضمن تبریک به پژوهشگران برتر دانشگاه تصریح کرد: در سال جاری از همه دانشکده ها به صورت جداگانه پژوهشگر برتر مشخص شد و با تصویب شیوه نامه تعیین پژوهشگر برتر در ماه آینده این مهم در سال جدید بر اساس شیوه نامه جدید است.

همچنین سعید برخوری ،معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت گفت: امروز باید در جامعه فرهنگ به سمت فعالیت های پژوهشی سوق داده شود و این مهم بر اساس برنامه ریزی انجام گیرد، زیرا در این راستا برنامه ای موفق می شود که بر اساس دانش باشد.

سعید برخوری با بیان این مطلب که دانش حاصل پژوهش است افزود: امروز هرآنچه در جامعه آموزش داده می شود به نحوی برگرفته از پژوهش است و باید گفت پژوهش زیر بنای همه فعالیت های علمی است.

برخوری تصریح کرد: اساس کار آموزش فعالیت های پژوهشی است و مجموعه هیئت رئیسه دانشگاه عزم خود را در راستای ارتقای سطح دانشگاه بویژه در حوزه پژوهشی جزم کرده و در این راستا از همه اعضای هیئت علمی و دانشجویان که طرح و ایده دانش بنیان داشته باشند حمایت می شود.

مهدی دهرامی مدیر پژوهش دانشگاه جیرفت نيز در اين آيين با اشاره به اهمیت بروز رسانی آمار پژوهشی دانشگاه در گزارش ها گفت: برای نیل به این هدف، سامانه پژوهشی دانشگاه در سال گذشته راه اندازی شده است و در سال پژوهشی گذشته، اعضای هیئت علمی دانشگاه جیرفت يكصد مقاله در نشریات معتبر منتشر کرده اند که بیش از ٣٠ درصد آنها در نشریات jcr بوده است.

وی اظهار کرد: از نظر کیفی، روند تولید علم دانشگاه رو به افزایش است به گونه ای که بیش از سی درصد مقالات جی سی آر دانشگاه در نشریات Q1 ( ٢٥ درصد نشريات معتبر حوزه تخصصی هر رشته) منتشر شده است.

در پايان این آيين از پژوهشگران برتر هر دانشکده در دو بخش اعضای هیئت علمی و دانشجویان تقدیر شد و همچنین از پر استنادترين مقاله و مقاله چاپ شده در نشریات برتر بين المللی دانشگاه تقدیر شد.
انتهای پیام/ی

پژوهش زیر بنای همه فعالیت های علمی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار