لزوم اهمیت و اعتبار بخشیدن به پژوهش و پژوهشگران

همایش تجلیل از پژوهشگران با حضور رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان ، به مناسبت هفته پژوهش در شهربابک برگزار شد.

لزوم اهمیت و  اعتبار بخشیدن به پژوهش و پژوهشگران به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  به مناسبت هفته پژوهش همایش تجلیل از پژوهشگران دانش آموزی و معلمان فرهنگی با حضور شکوه سلجوقی رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان و برخی از مسئولان شهرستان شهربابک در کانون فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد.

محمد بخشوده رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: شهربابک 150 رتبه ی کشوری و استانی داشتیم و ما جایگاه بسیار خوبی را در استان و کشور کسب کردیم.

وی افزود : در مسابقات جهانی ucmas که دانش آموزان ما شرکت داشتند ، صاحب رتبه شدند و کمک کردند به تیم جمهوری اسلامی که در مجموع و در بین 35 کشور رتبه نخست را کند و این افتخاری است که اسم شهربابک را در استان ، کشور و حتی جهان مطرح کنیم.

 وی ضمن تقدیر از افرادی که در عرصه ی پژوهش مقام کسب کردند یادآور شد : ما همچنین 33 رتبه برگزیده در بین همکاران داریم که 8 رتبه ی آن کشوری است

بخشوده اظهار داشت : پیشرفت علمی وارد شدن به حوزه ی تحقیق و پژوهش است و هر دانش آموزی که پا به این عرصه بگذارد موفقیتش در آینده تضمین شده است.

علیرضا اسدی فرماندار شهربابک ضمن تقدیر از برگزیدگان کشوری و استانی گفت : آموزش و پرورش شهربابک در حوزه فعالیت خود از موفق ترین ارگان های شهرستان است و همواره شاهد درخشش آن در عرصه های گوناگون علمی ، فرهنگی و پژوهشی بوده ایم.

وی با اشاره به برنامه های در دست اجرا در زمینه اقتصادی و بهداشت و درمان افزود : استفاده از پژوهشگران جوان در این عرصه نقش مهمی در راستای تحول بنیادین اشتغال ، صنعت و درمان خواهد داشت.

 شکوه سلجوقی ضمن تبریک هفته پژوهش گفت : در باب اهمیت پژوهش خداوند ، ائمه اطهار ، رهبری ، شعرا و عرفا بر آن تأکید کرده اند.

وی با اشاره به این سخن امام علی (ع) که "مؤمن واقعی باید دنبال تحقیق باشد" افزود: اگر ما در عرصه ی علم در دنیا حرفی برای گفتن داریم از طریق پژوهش به آن رسیده ایم.

وی تصریح کرد : پژوهش به معنای فعالیتی منظم و مدون در کشف حقایق و یافتن رابطه ی علی و معلولی آن است و پژوهشگر کسی است که با بینش ، دانش و کنجکاوی و با روش صحیح و علمی سعی در رسیدن به وضع مطلوب دارد.

محمدی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهربابک گفت : انسان امروز در عرصه ای زندگی میکند در هر ثانیه اش ده ها میلیون داده اطلاعاتی عرضه میشود و میتوان گفت جهان دچار انقلاب علمی شده است.

وی افزود : توسعه ی سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی جوامع مستلزم توسعه ی مباحث پژوهشی ، تربیت نیروی انسانی کارآمد ، کارشناس و کارآفرین است.

وی تصریح کرد : بواسطه ی اینکه آموزش و پرورش با فکر انسانها که بالاترین سرمایه است سروکار دارد از مهمترین حوزه هایی است که پژوهش در آن لازم و ضروری است.

محمدی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود دانستن اهمیت پژوهش هنوز کشورمان با نقطه ی مطلوب فاصله دارد اظهار داشت : کمبود بودجه ی پژوهشی آموزش و پرورش ، حرفه ای و تخصصی نبودن مراکز پژوهشی ، آموزش محور بودن نظام تعلیم و تربیت از دلایل آن است.

 وی ادامه داد : پژوهش باید زنده و بالنده باشد یعنی تمدن فرهنگ ایرانی اسلامی مان را توانمند و پویا کنیم.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ پژوهش را نهادینه کنیم یادآور شد : فرهنگ ایرانی یعنی هر ایرانی ایمان داشته باشد که میتواند در برابر مشکلات ، نواقص و پرسش ها در هر عرصه ای پاسخی ایرانی_اسلامی بدهد.

محمدی تأکید کرد : پژوهش محور نمودن فعالیت ها و بهبود مشکلات مالی باید در کنار ترویج ، تقویت و فرهنگ پژوهشی باشد.

وی خاطر نشان کرد : نگاهی اجمالی به سیر تحولات صنعتی و اقتصادی کشورهای پیشرفته نشان می دهد که رشد و شکوفایی در آن کشورها به موازات سرمایه گذاری در بخش تحقیقات آنها است.

محمدی با عنوان این مطلب که ارزشمندسازی پژوهش یعنی بخشیدن اعتبار به امر پژوهش و دست اندکاران آن است افزود : تحقق پروژه ی ارزشمندسازی پژوهش از وظایف حاکمیت است

 در پایان این همایش از رتبه های برگزیده کشوری ، استانی و شهرستانی پژوهش و تحقیقات دانش آموزی ک معلمان شهربابک تجلیل شد.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار