فرمانده پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیرو دریایی ارتش؛

تجلیل از پژوهشگران برتر ناوگان جنوب نیروی دریایی/از ظرفیت های پژوهشی کشور استفاده نمی شود

فرماندهی پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پژوهش سرمایه گذاری ونه هزینه است اما در کشور به میزانی که که لازم است برای پژوهش هزینه نمی‌شود.

تجلیل از پژوهشگران برتر ناوگان جنوب نیروی دریاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناخدا یکم شهرام منصوری مقدم در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در مرکز نیروی دریایی سیرجان گفت: اما در کشور‌های اروپایی و برخی کشور‌های دیگری که در زمینه‌های مختلف پیشرفت کردند قطعا به پژوهش و تحقیقات توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: پژوهش یک نوع مجاهدت علمی است و برون داد مطالعات و پژوهش‌ها به نفع همه مردم و کل کشور است و حتی در قرآن کریم و احادیث دینی ما به علم آموزی و پژوهش سفارش شده است و انشاا... این سرمایه‌هایی که پژوهشگران ما با فداکاریشان در خدمت کشور قرار می‌دهند باعث سعادت خودشان و کمک به رشد علمی کشور و در نهایت تعالی و کمال بشریت شود.

وی پژوهش و تحقیات انجام شده در مجموعه نیرو دریایی را تشریح کرد، و گفت: ما در راستای تولید علم، در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ج. ا. ا.، تحقیقات تخصصی و فنی گسترده‌ای انجام می‌دهیم، پنج مقاله علمی به کنفرانس‌های بین المللی فرستاده ایم و نیز نشریه‌ای علمی پژوهشی با اعتبار علمی خاص منتشر می‌کنیم همراه با تالیف چند جلد کتاب تخصصی که در دست انتشار است و همچنین ما در این پایگاه از نیرو‌های وظیفه‌ای که که در امور پژوهشی تجربه دارند استفاده می‌نماییم و این طور نیست که در حضور در محیط نظامی برای پژوهشگران کشور سبب دوری از تحقیقات و علم گردد.

فرمانده پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا با اشاره به لزوم توجه به پژوهش و انجام تحقیات در کشور و نیروی دریایی تصریح کرد:توجه به پژوهش موجب ارتقا سطح علمی کشور میشود، و این پژوهش‌ها و هماهنگی با علم و فناوری، سبب میشود نیروی دریایی راهبردی نیز همگام با سایر بخش‌های دانشگاهی، صنعتی، تحقیقاتی و نظامی کشور به علوم جدید و پیشرفته دنیا دست یابد

منصوری مقدم نیروی دریایی را یک نیروی پژوهش محور دانسته و رویکرد این نیرو در جهت تولید علم و انجام هر چه بیشتر تحقیقات را بیان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتباط بسیار خوبی در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه و مراکز علمی سطح کشور دارد، و ما نیز در مجموعه پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا ناکنون ارتباط علمی و پژوهشی بسیار خوبی با دانشگاه‌های مختلف شهرستان سیرجان داشته ایم و سعی میکنیم از ظرفیت‌های خوب این دانشگاه‌ها جهت ارتقا توان رزمی و پشتیبانی نیروی دریایی راهبردی بهره‌مند شویم.

در ادامه مراسم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان نیز با گرامی داشت روز پژوهش گفت: امروز ما در خدمت پژوهشگرانی هستیم که وقتی به سازمانشان که یک نیروی نظامی است نگاه می‌کنیم چیز دیگری در ذهن تداعی می‌کند، اما زمانی که وارد این سازمان می‌شویم علاوه بر رسالتی که نیروی دریایی در تامین امنیت کشور و منطقه دارد در حوزه‌های دیگری از جمله تحقیق و پژوهش هم فعالیت‌های ارزشمندی را دارند که سبب دلگرمی و تحسین میشود.

 محمد یعقوبی افزود: دانشگاه آزاد واحد سیرجان تاکنون با مجموعه نیروی دریایی در سیرجان ارتباط خوبی داشته و  این دانشگاه آماده همکاری و ارتباط تنگاتنگ با همه سازمان‌ها و ارگان‌ها بوده و نیرو‌های مسلح کشور به ویژه نیروی دریایی در امور تحقیقاتی و پژوهشی همیشه ما را یاریگر خود بدانند و امید داریم درست در دست هم توان علمی و سطح پژوهشی تحقیقاتی کشور در زمینه‌های مختلف را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم با عقد تفاهمنامه‌ها و قرارداد‌هایی در زمینه تحقیق و پژوهش هم افزایی داشته باشیم .


در پایان این مراسم از بیش از ۲۰ نفر از پژوهشگران این مرکز پشتیبانی دریایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

پژوهشگران برتر نیروی دریایی سیرجان تجلیل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار