برگزاری ،گرامیداشت هفته پژوهش در جیرفت

آیین گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان بهترین زمان مبارزه در سنگر علم و دانش در دانشگاه را دارید که سنگر پژوهش و تحقیق در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره اهمیت دانش و علم افزود: امروز کسی که علم و دانش اسلحه او است پیروز میدان است و حرف برای گفتن دارد و دانش هم جز از طریق پژوهش و تحقیق به دست نمی آید.

قاسم زاده تصریح کرد: بزرگترین فعالان اقتصادی دنیا همانطور که بخشی از درآمد را برای تبلیغات هزینه می کنند بخشی هم صرف پژوهش و تحقیق می کنند تا با دانش روز پیش بروند و این یک اصل مهم در پیشرفت و توسعه است.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در رسیدن به درجات علمی گفت: در ارزیابی های علمی هم هر جا بخواهید به عنوان یک فرد علمی فعالیت داشته باشید، مهمترین فاکتور تعداد تحقیقات و کارهای پژوهشی شما است تعداد تحقیقات مهمترین ملاک رتبه بندی هیئت های علمی رتبه بندی اعضای هیئت علمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه حضور پرشور دانشجویان در مراسم امروز باعث خوشحالی است، افزود: دانشجویان الفبای پژوهش راباید هم اکنون که در بهترین موقعیت یادگیری هستند بیاموزید و با استفاده از راهنمایی اساتید الفبای پژوهش را بیاموزند تا زمانی که به جایگاه علمی خود میرسند از آمادگی لازم برخوردار باشند.

قاسم زاده تصریح کرد: در معاونت پژوهشی دانشگاه تلاش های خوبی صورت گرفته است و پایه گذاری خوبی را شاهد هستیم امیدواریم بتوانیم با انجام تحقیقات مناسب و با حمایت های معاونت پژوهشی در این زمینه پیشرفت بهتری را در دانشگاه در حوزه پژوهش داشته باشیم.

وی افزود: معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در ابتدای راه است، مهمترین کار این است که اعضای هیئت علمی پای کار باشند مشاوره و کمک دهند و دانشجویان هم با برنامه ریزی دقیق علاوه بر آغاز کارهای پژوهشی در کارگاه ها شرکت کنند تا بتوانیم پژوهش دانشگاه را با پایه گذاری صحیح و دقیق و با بنرامه جلو ببریم و آموزشهای صحیح را هم در حین کار ارائه دهیم.

همچنین امین سعیدی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این مراسم گفت: معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هر چند که نوپا و جوان است اما هدف و انگیزه ما بالا است تا پژوهش و تحقیقات پیشرو و پیشانی دانشگاه باشد.

وی با بیان اینکه از نظر همکاران ما در این معاونت هر روز ،روز پژوهش است، افزود: در این معاونت برنامه های بلند مدت داریم که شامل برنامه های کوتاه مدتی هم هستند تاکنون زحمات زیادی کشیده شده تا در ابتدای راه بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم.

سعیدی با اشاره به اهداف و چشم اندازهای معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: راه اندازی یک مرکز رشد در راستای شکوفایی استعدادهای مخترعان و نوآوران جوان منطقه جنوب کرمان و برای بهادادن به مخترعان از مهمترین اهداف ما است که در آینده بسیار نزدیک محقق می شود.

وی با اشاره به راه اندازی یک مرکز تحقیقات جامع در این معاونت تصریح کرد: راه اندازی این مرکز با عنوان مرکز تحقیقات بیماری های گرمسیری با لطف خداوند متعال زده خواهد شد .که رشته های مختلفی مانند عفونی داخلی، میکورب شناسی و .. را شامل می شود.

معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه ما باید این تفکر سنتی را که فقط درمان بیماری های عفونی هست کنار بگذاریم و به سمت تحقیقات در این بخش برویم، اظهار کرد: از اهداف دیگر ما داشتن دانشجویان پژوهش گر است که در این راستا کمیته تحقیقات دانشجویی فعال شده است.
انتهای پیام/ی

راه اندازی مرکز تحقیق درباره بیماری های گرمسیری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار