۸۰۰ میلیون ریال خرید اینترنتی در چهارمحال و بختیاری

در ۸ ماهه نخست امسال، ۸۰۰ میلیون ریال خرید اینترنتی در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدکاظم منزوی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در سومین نشست کارگروه تخصصی توسعه و توانمندسازی اقتصاد دیجیتال استان در محل اداره کل پست، از انجام ۸۰۰ میلیون ریال خرید اینترنتی طی هشت ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

وی گفت: در این مدت همچنین مردم چهارمحال و بختیاری، ۵۰ میلیارد ریال از طریق درگاه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی خارج از استان خریداری کرده اند.

منزوی، توسعه اقتصاد دیجیتال را در توانمندسازی اقتصاد کشور مهم دانست و افزود: ایجاد اشتغال پایدار با سرمایه گذاری کمتر، دسترسی آسان و فراگیر بودن، حذف واسطه‌ها، و کمک به رفاه و آسایش مردم از ویژگی‌های اقتصاد دیجیتال می‌باشد.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های پشتیبانی کننده، فرآیند‌ها و مبادلات کسب و کار الکترونیک، فروش کالا‌ها و خدمات آنلاین، سه جزء اصلی اقتصاد دیجیتال است.

منزوی، دسترسی آسان، کاهش هزینه مبادله، فشردگی زمان و مکان، رفع موانع ورود فرد و بالا رفتن رقابت بازار و فضای اقتصاد جهانی، تجارت الکترونیک، مدیریت ارتباط با مشتری، فراگیری، قابلیت رصد، افزایش قدرت مصرف‌کننده با دسترسی به اطلاعات و مقایسه قیمت‌ها و کیفیت‌ها، حذف واسطه ها، مدیریت زنجیره تأمین، برنامه ریزی منابع بنگاه، کوچک شدن اندازه شرکت‌ها و وصل شدن طیف وسیعی از واحد‌های اقتصادی از طریق شبکه جهانی به یکدیگر را هم از مزایای اقتصاد دیجیتال برشمرد.

وی با اشاره به نقش مهم کاربرد اپلیکشن‌های ارائه دهنده خدمات مبتنی بر اینترنت و موبایل بویژه سرویس‌ها و نرم افزار‌های مکانی در تحقق اقتصاد دیجیتال افزود: دانش فنی، گیاهان دارویی، سوغات و صنایع دستی، تولید محصولات ارگانیک و جاذبه‌های گردشگری از ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه می‌باشد.

منزوی ادامه داد: دو نرم افزار اینترنتی و موبایلی طراحی شده در استان شامل سامانه هوشمند حمل و نقل در زمینه تاکسی تلفنی و مباحث گردشگری به منظور تسهیل خدمات حمل و نقل و برگزاری تور‌های تفریحی چند روزه، به زودی در استان راه اندازی خواهد شد.

کارگروه تخصصی توسعه و توانمندسازی اقتصاد دیجیتال برای اولین بار در کشور از شهریور ماه سال جاری و با محوریت حمایت از استارت آپ‌ها، تجارت و کسب و کار الکترونیک، هوش تجاری (BI)، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و قابلیت رصد در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دیجیتالی (Digital Economy) یا اقتصاد اینترنت (Internet Economy)، شبکه‌ای جهانی از اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند اینترنت، موبایل و شبکه‌ها، و یا اقتصادی است که پایه آن بر تراکنش‌ها و تعاملات اینترنتی قرار دارد.

انتهای پیام/غ

نقش اقتصاد دیجیتال در توانمندسازی اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار