شهرکرد؛

شناسایی ۵۲ میلیون رکورد پستی در کشور

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی گفت: ۵۲ میلیون رکورد پستی در کشور شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حسین مهری در آیین افتتاح طرح‌های «جی نف» (GNAF ـ یکسان سازی نشانی پستی) و «سیماک» (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) در چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۵۲ میلیون رکورد پستی در کشور خبر داد. 

وی گفت: تمامی رکورد‌های پستی شناسایی شده در شهر‌ها و ۶۵ درصد رکورد‌های پستی شناسایی شده در نقاط روستایی کشور بهنگام سازی شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: سال گذشته شهرستان‌های تهران، اصفهان، مشهد، قم و قزوین به طرح جی نف (GNAF) مجهز شدند و امسال هم ۷۱ شهر و یکهزار روستای کشور به این طرح مجهز می‌شود.

مهری ادامه داد: از مزایای این طرح می‌توان به اختصاص کد پستی یونیک به رکورد‌های پستی، اختصاص آدرس استاندارد به هر رکورد پستی، ژئو کد کردن مکان‌های پستی (تخصیص طول و عرض جغرافیایی) اشاره کرد که می‌توان آن‌ها را روی نقشه‌های بومی قرار داد.

وی گفت: با اجرای طرح جی نف (GNAF) ابتدا مکان هوشمند تشکیل و سپس سرویس‌های مبتنی بر مکان راه اندازی می‌شود.

مهری افزود: یکی از این سرویس ها، سرویس سیماک است که به صورت همزمان با ۱۱ استان دیگر در چهارمحال و بختیاری به مرحله اجرا رسید.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۶ طرح سیماک در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود و تکمیل مراحل دوم و سوم این طرح مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

انتهای پیام/ف

۵۲ میلیون رکورد پستی در کشور شناسایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار