شهرکرد؛

دو طرح اقتصاد مقاومتی شرکت پست افتتاح شد

دو طرح اقتصاد مقاومتی شرکت پست در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دو طرح اقتصاد مقاومتی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با عنوان «جی نف» (GNAF ـ یکسان سازی نشانی پستی) و «سیماک» (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه ۲۰ تیرماه ۹۶ در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح طرح سیماک در شهرکرد گفت: این طرح به عنوان مهم‌ترین طرح اقتصاد مقاومتی و زیرساخت اجرای دولت الکترونیک با هدف شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود.

وی، جلوگیری از فرار مالیاتی و زمین خواری و ضایع شدن حقوق مردم و دولت را از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح سیماک بیان کرد.

مهری با بیان اینکه طرح جی نف (GNAF) هم یکی دیگر از طرح‌های اقتصاد مقاومتی شرکت پست است که همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری اجرا شد اضافه کرد: تا کنون ۵۳۰ هزار رکورد مکانی پست شامل ۴۰۰ هزار رکورد شهری و ۱۳۰ هزار رکورد روستایی در این استان فهرست برداری شده است.

وی ادامه داد: تمامی مکان‌های پستی شهری و ۸۵ درصد مکان‌های پستی روستایی در چهارمحال و بختیاری به هنگام سازی شده اند.

حسین عنایتی مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری هم گفت: مرحله اول اجرای طرح سیماک به صورت سراسری در کل استان و طرح جی نف (GNAF) در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن افتتاح شد.

وی افزود: در طرح سیماک با الکترونیکی شدن پرونده‌ها و یکپارچه شدن اطلاعات املاک و مدارک مربوط به ملک و دسترسی مستقیم دستگاه‌های اجرایی مربوطه به پرونده املاک، امکانات مناسبی به منظور نظارت مستقیم مدیران بر فعالیت کارکنان و همچنین نظارت دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌شود.

عنایتی اضافه کرد: امکان مبادله الکترونیکی استعلام‌های میان دستگاهی مربوط به ملک، شفاف سازی پرونده ملک، ارتقای بهره وری استانی و ملی، کاهش مراجعات و مواجهه حضوری و ارتقای سلامت اداری و کاهش زمین خواری از مهم‌ترین مزایای طرح سیماک است.

وی گفت: جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، شهرداری‌ها و دهیاری ها، شرکت‌های آب، برق، گاز، راه و شهرسازی، مالیات، اصناف و کارگاه ها، بانک و بیمه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت پست مشمول اجرای طرح سیماک هستند.

عنایتی افزود: مراحل بعدی طرح سیماک تا پایان سال ۹۷ در استان چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ف

افتتاح دو طرح جی نف و سیماک در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار