عبدالله عبدالله: به جای واردات برق روی سد سازی تمرکز می کنیم

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که سیاست اصلی دولت به جای وارد کردن انرژی برق از کشورهای همسایه بر سد سازی و تولید برق از این راه متمرکز خواهد شد.

عبدالله عبدالله: به جای واردات برق روی سد سازی تمرکز می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که سیاست اصلی دولت به جای وارد کردن انرژی برق از کشورهای همسایه بر سد سازی و تولید برق از این راه متمرکز خواهد شد.

عبدالله عبدالله در مراسم امضای توسعه سد «دهله» در ولایت «قندهار» و یک سد در ولایت «بغلان» گفت که ساخت سد و تولید برق از اولویت های دولت است.

وی گفت که سد «سلما» در هرات، سد «کمال خان» در ولایت نیمروز، سد «بخش آباد» در ولایت فراه اقدامی در همین راستا و عملی کردن همین سیاست است.

عبدالله ابراز امیدواری کرد که بزودی قرار داد ساخت سد «مچلغو» در ولایت پکتیا نیز امضا شود.

رئیس اجرایی دولت افغانستان خطاب به وزارت انرژی و آب و شرکت های طرف قرارداد و اشاره به حجم کمک های خارجی به این کشور گفت که همکاری جامعه جهانی با مردم این کشور همیشگی و دوامدار نخواهد بود و باید از فرصت های موجود به صورت درست استفاده شود.

به گفته عبدالله استفاده نادرست از وضعیت موجود باعث ناامیدی مردم از دولت و ضایع شدن فرصت موجود می شود که باید به آن توجه جدی شود.

روز گذشته برخی منابع غیر رسمی خبر دادند که آمریکا در بندر کراچی پاکستان محموله ای را در راستا تامین تجهیزات سد سازی افغانستانتخلیه کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار