اعلام آمادگی چین به برگزاری نشست سه جانبۀ کابل، بیجنگ و اسلام آباد

چین یک‌بار دیگر آمادگی‌اش را برای برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، پاکستان و چین به هدف بهبود روابط افغانستان و پاکستان اعلام کرد.

اعلام آمادگی چین به برگزاری نشست سه جانبۀ کابل، بیجنگ و اسلام آبادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، چین یک‌بار دیگر آمادگی‌اش را برای برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، پاکستان و چین به هدف بهبود روابط افغانستان و پاکستان اعلام کرد.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت در حاشیۀ نشست شانگهای در شهر سوچی روسیه با نخست‌وزیر چین دیدار کرد.

در این دیدار، کی چیان نخست‌وزیر چین گفته‌است که آن کشور آماده‌است نشست سه‌جانبه به سطح وزیران خارجۀ افغانستان، پاکستان و چین را آغاز کند.

نخست‌وزیر چین گفته‌است که این نشست را به هدف به‌بود روابط افغانستان و پاکستان برگزار می‌کند.

در همین حال عبدالله عبدالله در این دیدار گفته که افغانستان هم خواهان بهبود روابط با پاکستان است اما مهم این است که پاکستان به تعهداتش عمل کند و فضای اعتماد به میان آید.

آقای عبدالله یادآور شده که موضوع نشست سه جانبه به سطح وزیران خارجۀ سه کشور، پس از بحث در افغانستان از طریق سفارت چین دنبال خواهد شد.

چین در حالی یک‌بار دیگر خواهان برگزاری نشست سه‌جانبه می‌شود که نشست‌هایی از این دست، بارها برگزار گردیده اما نتیجه‌یی در پی نداشته‌است.

پاکستان هربار در نشست‌های چهارجانبه و سه جانبه با حضور کشورهای منطقه و جهان از جمله ایالات متحدۀ امریکا در میز مذاکره با افغانستان حضور یافته‌است.

اما هیچ‌گاهی، به ویژه در سه‌سال حکومت وحدت ملی، آن کشور نتوانسته قناعت افغانستان را حاصل کند و هربار از زیر بار تعهدات در نشست‌ها، شانه خالی کرده‌است.

رییس اجرایی در دیدار این را هم گفته‌است که تروریزم در ضمن افغانستان، به منطقه و جهان هم خطر است و بسیار مهم است که برای نابودی‌اش اقدام شود و پاکستان به زعم خودش، مسؤولیت‌هایش را ادا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، کابل ، اسلام آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار