عبدالله: تلاش داریم در بخش تولید انرژی به خودکفایی برسیم

رئیس اجرایی افغانستان اظهار داشت: برنامه حکومت قبلی بیشتر روی برق وارداتی بود اما با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی این برنامه تغییر کرد و ما تلاش داریم تا در بخش تولید انرژی به خودکفایی برسیم.

عبدالله: تلاش داریم در بخش تولید انرژی به خودکفایی برسیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت: برنامه حکومت روی خودکفایی در بخش تولید انژری است و در این زمینه کارهای لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس اجرایی امروز در نشستی در کابل اظهار داشت: برنامه حکومت قبلی بیشتر روی برق وارداتی بود اما با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی این برنامه تغییر کرد و ما تلاش داریم تا در بخش تولید انرژی به خودکفایی برسیم.

این درحالی است که در حال حاضر، بیشتر برق مورد نیاز افغانستان از کشورهای تاجیکستان و ازبکستان وارد می‌شود.

عبدالله ضمن قدردانی از نهادهای بین‌المللی در زمینه تأمین مالی پروژه‌های افغانستان، افزود که قرارداد بند مچلغوی پکتیا نیز به زودی امضا و کار آن آغاز خواهد شد.

رئیس اجرایی همچنین گفت که مطالعات ساخت بند دهله قندهار صورت گرفته و این بند ۳۲۰ میلیون دالر هزینه بر می‌دارد. به گفته او، مطالعات بلند بردن ارتفاع و بخش های تخنیکی این بند انجام شده است.

رئیس اجرایی همچنین از بازسازی بند پلخمری خبر داد و گفت، افغانستان در بخش تولید انرژی ظرفیت خوب دارد و حکومت وحدت ملی در این زمینه کارهای لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار