نخست وزیر روسیه در دیدار با عبدالله:

روسیه آمادۀ همکاری‌های نظامی- امنیتی با افغانستان است

رئیس اجرائی دولت افغانستان در حاشیۀ نشست سران شانگهای در شهر سوچی روسیه، با «دیمتری مدودوف»، نخست وزیر روسیه دیدار کرد.

روسیه آمادۀ همکاری‌های نظامی- امنیتی با افغانستان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان امروز جمعه در حاشیۀ نشست سران شانگهای در شهر سوچی روسیه، با «دیمتری مدودوف»، نخست وزیر روسیه دیدار کرد.

نخست وزیر روسیه در این دیدار گفت کشورش از یک افغانستان مستقل٬‌ آزاد٬ مرفه و با ثبات حمایت می‌کند.

آقای مدودوف افزود که موضوع اقتصادی و توسعۀ تجارت میان افغانستان و روسیه برای کشورش از اهمیت بالایی برخوردار است و باید میزان داد و ستد میان مسکو- کابل افزایش یابد. 

نخست‌وزیر روسیه همچنین اضافه کرد که روسیه آماده است در پروژه‌های زیربنایی در افغانستان از جمله ترمیم فابریکه‌های برق و برق‌رسانی در کابل و همچنان خطوط راه آهن با افغانستان همکاری کند.

آقای مدودوف، از آمادگی کشورش به حمایت از پروژۀ کاسا یک هزار و تاپی سخن گفت و خطاب به رئیس اجرائی افغانستان گفت که در تعهد و همکاری روسیه با افغانستان شک نداشته باشید.

دیمتری مدودوف همچنین با ابراز اینکه روسیه آمادۀ همکاری‌های نظامی- امنیتی با افغانستان است تصریح کرد: چنانچه پیش بینی می‌کردیم، همکاری طالبان و داعش قضیۀ افغانستان را پیچیده‌تر ساخته است.

نخست‌وزیر روسیه با تأکید به حمایت از پروسۀ صلح و ثبات در افغانستان گفت که در این زمینه به تلاش‌هایشان در چارچوپ روند مسکو و میکانیزم‌های دیگر ادامه می‌دهند.

دیمتری مدودوف، بر مبارزه با مواد مخدر در افغانستان تأکید ورزید و گفت که در این خصوص نیازمند مذاکره و پیشرفت هستیم.

 روسیه آمادۀ همکاری‌های نظامی- امنیتی با افغانستان است

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی افغانستان نیز از دعوت نخست‌وزیر روسیه برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های شانگهای سپاسگزاری نمود و گفت: مشکل امنیتی هنوز یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های اصلی افغانستان است و ما عملاً با گروه‌های تروریستی در جنگ هستیم.

عبدالله عبدالله همچنین اضافه کرد که ما در مقابل یک دشمن مشترک می‌جنگیم و طالبان زمینۀ حضور داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را در افغانستان فراهم ساخته‌ است.

رئیس اجرائی افغانستان افزود: حضور داعش در برخی از مناطق افغانستان مایۀ نگرانی است و حکومت وحدت ملی برای سرکوب داعش گام‌های مهمی برداشته و اقدامات قاطعی برای ریشه‌کن ساختن این گروه در راه است.

عبدالله عبدالله از نخست‌وزیر روسیه خواست تا در این مبارزه افغانستان را یاری نماید.

رئیس اجرائی افغانستان در بخش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور گفت: افغانستان خواهان توسعه و افزایش همکاری‌های اقتصادی میان روسیه و افغانستان می‌باشد. عبدالله تأکید کرد که حکومت به مشکلات و نگرانی‌های شرکت‌های روسیه که خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند رسیدگی نموده و امیدوار است تا این شرکت‌ها در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی همچنین در ادامه صحبت‌های خوید گفت که حکومت از تلاش‌های روسیه برای استقرار صلح در افغانستان استقبال می‌کند.

وی از نخست‌وزیر روسیه خواست تا از نفوذ این کشور بر پاکستان برای پایان بخشیدن به پناه‌گاه‌های تروریست‌ها استفاده نمایند.

عبدالله عبدالله همچنین افزود که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر یکی از مشکلات جدی افغانستان و منطقه است و حکومت افغانستان در این اواخر به بمباران و تخریب کارخانه‌های مواد مخدر در ولایت هلمند اقدام نموده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار