کاهش حضور زنان در مراکز آموزشی هرات به دلیل تهدید طالبان

مسئولان محلی ولایت هرات گفتند که گروه طالبان در برخی از ولسوالی های این ولایت، روند تعلیم و تربیت معلمان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

کاهش حضور زنان در مراکز آموزشی هرات به دلیل تهدید طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان محلی ولایت هرات گفتند که گروه طالبان در برخی از ولسوالی های این ولایت، روند تعلیم و تربیت معلمان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

عبدالله هاکف، سرپرست اداره تعلیم و تربیه هرات از نهادهای امنیتی خواست تا مانع فعالیت طالبان در این ولسوالی ها شوند.

به باور وی، تهدیدات فزاینده امنیتی به کاهش حضور زنان در مراکز تعلیم و تربیت انجامیده است.

هم اکنون به دلیل تهدید طالبان، دختران از رفتن به مرکز تعلیم و تربیت معلم ولسوالی پشتون زرغون هرات محروم شده اند.

سرپرست این اداره گفت: این موضوع را بارها با مسئولان در میان گذاشته‌ اما تاکنون امنیت به این ولسوالی برنگشته است.

در سال جاری، طالبان در ولسوالی پشتون زرغون، دو معلم را ربودند که با میانجیگری بزرگان قومی از بند رها شدند اما تهدیدات امنیتی بر معلمان این ولسوالی کماکان وجود دارد.

از سویی دیگر، شیندند از ناامن‌ترین ولسوالی‌های هرات می‌باشد که طالبان حضور سنگین در این ولسوالی دارند. طالبان در دو سال گذشته، چندین مرتبه بر مرکز تعلیم و تربیت معلم این ولسوالی بمب دستی پرتاب کرده‌اند. به گفته سرپرست تعلیم و تربیت هرات، این اقدام طالبان به حضور کم رنگ زنان در راستای فراگیری تعلیم انجامیده است.

عبدالله هاکف گفت: «به دلیل تهدیدات امنیتی ما نمی‌توانیم که معلمان را برای گذراندن دوره‌های بلند به هرات دعوت کنیم».

جیلانی فرهاد، مسئول دفتر مطبوعاتی والی هرات در این خصوص گفت: والی هرات به نهادهای امنیتی دستور داده است که امنیت مراکز تعلیم و تربیت این ولسوالی ها را به گونه جدی تامین کنند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که بارها نگرانی‌های امنیتی در شماری از ولسوالی‌های هرات گزارش شده است، اما طالبان هنوز در این ولسوالی‌ها حضور فعال دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار