تحصیل بیش از یک هزار دانش آموز در مدارس استثنایی استان اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یک هزار و 340 دانش آموز در مدارس استثنایی و نزدیک به یک هزار دانش آموز دارای معلولیت جزئی در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در جمع دانش آموزان استثنایی افزود: حدود یک درصد از دانش آموزان کل استان دارای معلولیت می باشند که تلاش های لازم برای آماده سازی لوازم برای تحصیل بهتر این دانش آموزان انجام می شود.

وی بیان کرد: فرهنگیانی که در مدارس استثنایی مشغول به فعالیت هستند از سختی کار 2برابری نسبت به معلمان مدارس عادی برخوردار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: معلمان مدارس استثنایی باید با توجه بیشتر به دانش آموزان و آماده سازی آنان برای حضور موثر در جامعه زمینه ایجاد نشاط در بین آنها را فراهم آورند.

ناصری به فعالیت 44 مدرسه استثنایی در استان اشاره کرد و افزود: 20 مورد از این مدارس به صورت استثنایی و 24 مورد دیگر به صورت ضمیمه استثنایی در استان فعال هستند.

وی توجه به معلولان در جامعه را نشان توسعه یافتگی دانست و گفت: میزان توجه به معلولان در جامعه و فراهم آوردن شرایط آسان زندگی از جمله توسعه یافتگی آن به شمار می رود که در جامعه ما نیز با توجه به این قشر در آینده از توانایی های آنان به نفع جامعه سود خواهیم برد.

ناصری همکاری والدین و اولیای مدرسه را در رابطه با تحصیل معلولان ضروری خواند و افزود: اولیا با بیشتر کردن ارتباط خود با مدرسه می توانند در ایجاد نشاط در بین دانش آموزان موثر باشند تا آنان احساس کمبودی نداشته باشند و از زندگی لذت ببرند.

 

انتهای پیام/ح

فعالیت 44 مدرسه استثنایی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.