تحصیل بیش از یک هزار دانش آموز معلول در مدارس استثنایی اردبیل

رئیس مدارس استثنایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یک هزار و 334 دانش آموز دارای معلولیت در مدارس استثنایی این استان در حال یادگیری و ادامه تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد شفائی، رئیس مدارس استثنایی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: این تعداد دانش آموز در هفت گروه دارای معلولیت همچون معلویت بینایی،شنوایی، جسمی و حرکتی در 42 مدرسه و آموزشگاه مستقل در مقاطع ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه در حال ادامه تحصیل بوده و از خدمات ویژه تحصیلی خاص دانش آموزان دارای معلولیت های مختلف بهره می برند.

وی گفت: علاوه بر تحصیل افراد یاد شده در مدارس استثنایی در حال حاضر 367 دانش آموز به صورت تلفیقی و فراگیر در سه گروه دارای معلولیت بینایی، شنوایی و جسمی - حرکتی در مدارس عادی زیر نظر معلمان رابط در حال تحصیل می باشند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان استثنایی و در حال تحصیل استان اردبیل در مقطع متوسطه در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای فارغ التحصیل شده و مدرک دیپلم دریافت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این مراسم از تحصیل 37 دانش آموز دارای معلولیت کم توان ذهنی ، ناشنوا و چند معلولیتی در مدرسه استثنایی رشد این شهرستان خبرداد که زیر نظر 11 نفر از معلمان ویژه آموزش و پرورش مشغول یادگیری علم و تحصیل در این آموزشگاه هستند.

سخاوت بیرامی اظهار کرد: خدمات آموزشی ارائه شده به دانش آموزان این مدرسه برابر با استانداردهای تعریف شده برای دانش آموزان چند معلولیتی بوده و از معلمان با توان بالا برای تعلیم و تربیت دانش آموزان مدرسه بهره برده می شود.

وی با قدردانی از مسوولان قرارگاه خاتم الانبیای سپاه و خیرینی که در کمک به تحصیل دانش آموزان استثنایی و دارای معلولیت خلخال به مدرسه رشد این شهرستان کمک می کنند گفت: در سال تحصیلی جدید 400 دست لباس و 50 بسته ملزومات آموزشی از سوی 2 خیر بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

 

انتهای پیام/ح

تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب