اردبیل؛

سنجش بیش از 5 میلیون نفر در طرح غربالگری بینایی و شنوایی در کشور

معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی گفت: در کل کشور بیش از 5 میلیون نفر در قالب طرح غربال‌گری شنوایی و بینایی مورد سنجش قرار گرفتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مینو رفیعی افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 64 هزار نفر در طرح غربالگری شنوایی شرکت کردند که 67 درصد موارد گروه‌های سنی مربوطه را تشکیل می‌دهند.

وی در مورد امضای طرح غربالگری بینایی نیز بیان کرد: در این حوزه نیز بیش از 3 میلیون و 50 هزار نفر در گروه سنی 3 تا 6 سال مشارکت کردند تا ما به موقع با تشخیص نوع بیماری بتوانیم خدمات پیشگیرانه را در کاهش آسیب‌های حوزه معلولیت بینایی و شنوایی شاهد باشیم.

معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی گفت: در کل کشور بیش از 5 میلیون نفر در قالب طرح غربال‌گری شنوایی و بینایی مورد سنجش قرار گرفتند.

رفیعی یادآور شد: ما طرح غربالگری شنوایی و بینایی را بیش از 20 سال است که در کشور به صورت ملی اجرا می‌کنیم و هدفمان بر این است تا با ایجاد حساسیت در بین خانواده‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم تا در گروه سنی پایین‌تر نوزادان و کودکان در قالب این طرح بتوانند مشکلات شنوایی را به موقع تشخیص و نسبت به درمان آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح بیش از 3 هزار نوزاد ناشنوا و یا کم شنوا مورد شناسایی قرار گرفتند، تصریح کرد: با مداخله به موقع سعی شده است تا اختلالات شنوایی در این کودکان برطرف شود.

معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی گفت: بخشی عظیمی از این اختلالات شنوایی اختلالات مادرزادی و ژنتیکی بوده که به طوری که ما با اجرای این طرح زمینه‌ای را فراهم کردیم تا کاهش آمار ناشنوایی و نابینایی را مشاهده کنیم.

رفیعی در ادامه با بیان اینکه با افزایش آگاهی‌ها و اجرای طرح‌های پیشگیرانه موارد نابینایی و ناشنوایی کاهش پیدا کرده است، افزود: ورودی کودکان ثبت نام شده در مدارس استثنایی حکایت از آن دارد که در برخی از استان‌ها سطح شیوع بیماری‌ها و معلولیت‌ها کاهش پیدا کرده است به طوری که ثبت نام در این مدارس به صفر رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.