اردبیل؛

فعالیت 2 هزار و 600 مرکز کمپ ترک اعتیاد در کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در راستای درمان افراد معتاد در سطح کشور ۲ هزار و ۶۰۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد در کل کشور فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ انوشیروان محسنی بندپی امروز در همایش تخصصی علمی کاربردی معاونان توانبخشی بهزیستی سراسر کشور در سرعین اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور در راستای تفاهم‌نامه‌های خود به دانشجویان و دانش‌آموزان خانواده‌های معلول تسهیلات حمایتی ارائه می‌دهد.

وی افزود: در این راستا براساس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه ‌آزاد اسلامی داریم در بیشتر استان‌های کشور شهریه دانشجویان خانواده‌های دارای معلول به طور 100 درصد پرداخت می‌شود و در بحث دانش‌آموزان نیز طبق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش مدارس استثنایی در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

محسن بندپی در رابطه با حساسیت بحث اعتیاد در جامعه گفت: مهمترین استراتژی سازمان بهزیستی پیشگیری از شیوع و بروز آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و اعتیاد است و به ویژه در این رابطه سازمان بهزیستی محوریت کارهای خود را در حوزه‌های فرهنگسازی و آگاهی‌دهی متمرکز کرده چرا که پیشگیری بهتر از درمان بوده و تلاش داریم با فرهنگساری مناسب و آگاهسازی خانواده‌های بروز اعتیاد را کاهش دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: استقرار تیم‌های اجتماع‌محور در محلات یکی از سیاست‌های سازمان‌ بهزیستی در راستای پیشگیری و کاهش اعتیاد بوده به طوری که در حال حاضر 5 هزار تیم در 5 هزار اجتماع و محله در کشور استقرار یافته‌اند که نسبت به موضوع اعتیاد و مواد مخدر حساسیت ویژه‌ای دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 600 مرکز ترک اعتیاد در کشور فعال بوده و تا به امروز 890 منزل مسکونی به افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده و به جامعه برگشته‌اند توسط بهزیستی اعطا شده و بیش از 10 هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند تا بتوانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

محسنی بندپی در ادامه افزود: حمایت از خانواده‌های معلول در سطح کشور نیز از اهداف مهم سازمان بهزیستی بوده و تلاش می‌کنیم با ارائه تسهیلات نقدی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای این خانواده‌ها بتوانیم از آنها حمایت کنیم به طوری که متوسط سالانه تولد کودک معلول در کشور 25 تا 30 هزار نوزاد است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، مرکز ، ترک ، اعتیاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.