دادگاه‌های استیناف آمریکا قانونی بودن جدیدترین فرمان ضد مهاجرتی ترامپ را بررسی می‌کنند

دادگاه‌های استیناف فدرال در ایالت‌های واشنگتن و ویرجینیا قرار است این هفته استدلال‌ها را درمورد قانونی بودن جدیدترین فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور بشنوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم میکا رزنبرگ: دادگاه‌های استیناف فدرال در ایالت‌های واشنگتن و ویرجینیا قرار است این هفته استدلال‌ها را درمورد قانونی بودن جدیدترین فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور بشنوند که سفر اتباع هشت کشور ازجمله شش کشور اسلامی را به آمریکا به شدت محدود می‌کند.

مخالفان این فرمان ترامپ از جمله ایالت هاوایی و سازمان‌های حامی حقوق مهاجران تاکید دارند چنین فرمانی تبعیض آمیز و نقض قانون اساسی آمریکا است.

دولت ترامپ مدعی است این فرمان برای محافظت از آمریکا در برابر حملات تروریستی ضروری است.

دادگاه استیناف بخش نهم آمریکا مستقر در سانفرانسیسکو ششم دسامبر جلسه‌ای را در سیاتل واشنگتن برگزار خواهد کرد. دادگاه استیناف بخش چهارم آمریکا مستقر در ویرجینیا نیز قرار است هشتم دسامبر جلسه‌ای برگزار کند.

ترامپ کمی پس از به دست گرفتن قدرت در آمریکا در ماه ژانویه فرمانی را امضا و به طور موقت از ورود همه مهاجران و آوارگان از هفت کشور اسلامی جلوگیری کرد.

این فرمان باعث هرج و مرج در فرودگاه‌ها شد و شکایاتی علیه آن تنظیم شد و سرانجام دولت جدید آمریکا فرمانی جدید را که فرمان دوم برای جلوگیری از مهاجران به آمریکا بود صادر کرد. پس از انقضاء فرمان مهاجرتی دوم ترامپ در ماه سپتامبر، وی سومین فرمان خود را صادر کرد.

جدیدترین فرمان مهاجرتی رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا ۲۴ سپتامبر اعلام و جایگزین دو فرمان قبلی شد که دادگاه‌های فدرال آمریکا مانع از اجرای آن‌ها شدند. فرمان جدید ترامپ آندسته از اتباع ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی و چاد را شامل می‌شود که هیچگونه ارتباط خویشاوندی در آمریکا ندارند.

آندسته از شهروندان این شش کشور که ارتباط خویشاوندی یا دیگر ارتباط‌های رسمی ازجمله از طریق دانشگاه، در آمریکا دارند می‌توانند وارد این کشور شوند. این فرمان جدید رئیس جمهور آمریکا همچنین اتباع کره شمالی و برخی مقامات ونزوئلا را شامل می‌شود.

­انتهای پیام/

بررسی فرمان جدید ضد مهاجرتی ترامپ در دادگاه‌های استیناف آمریکا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار