فتاح خبر داد

اعطای وام 20 میلیون تومانی اشتغال و خودکفایی به مددجویان در سال 97

رئیس کمیته امداد گفت:متوسط مبلغ وام اشتغال و خود کفایی به مددجویان کمیته امداد در سال قبل ۱۳ میلیون تومان بود که سال آینده مبلغ این وام به سقف ۲۰ میلیون تومان می رسد.

اعطای وام 20 میلیون تومانی اشتغال و خودکفایی به مددجویان در سال 97به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)در مراسم جشن خودکفایی ۱۱۵۴ مددجو کمیته امداد در استان تهران اظهار کرد:  سال جاری  از سوی رهبر معظم انقلاب به سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است و هدف کمیته امداد این است که با اقدامات حمایتی ویژه مددجویان خود، بتواند در توانمندسازی و توان یابی گروه های تحت پوشش خود  گامی موثر بردارد.

وی ادامه داد: درست است که امروز روز جشن خودکفایی تعدادی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است اما در واقع روزی برای ما جشن اصلی خواهد بود که همه مددجویان این نهاد بتوانند روی پای خود بایستند و جز این هدفی نداریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: بسیاری از  مددجویان کمیته امداد افرادی با استعداد هستند و علی رغم معلولیتی که دارند با تلاش و پشتکار خود به درجات  خوبی رسیده اند.

فتاح خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مشکلات اساسی کشور مسئله  ضعیف شدن «فرهنگ کار» در کشور است که باید برای رفع این معضل چاره ای  اساسی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه «فرهنگ کار» باید در جامعه امروز تقویت شود، گفت: کمک مجلس و دولت و بانک ها به کمیته امداد بر هیچکس پوشیده نیست و تمام وام های این مجموعه به شکل قرض الحسنه و با کارمزد کم به مددجویان اعطا می شود و پرداخت وام با سود در کمیته امداد ممنوع است، سود بالا نداریم و این افتخار ماست و علت برکت کار ما این است.

کاهش 10 درصدی آمار مددجویان کمیته امداد در سال 95

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: در سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد آمار  مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کم شده است که بخشی از این خروج به دلیل  خودکفایی آنان  است و این مسئله برای ما  افتخار نیست که افراد زیادی تحت حمایت کمیته امداد باشند.

فتاح از اعطای هزار و 400 میلیارد تومان وام اشتغال در سال ۹۵ خبر داد و گفت: این مبلغ در سال جاری دوبرابر شده است و این به دلیل  عملکرد روشن کمیته امداد امام خمینی (ره)  بوده است.

62 درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

وی تاکید کرد: در کمیته امداد ۶۲ درصد مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند و این آمار باعث شده است برخی فکر کنند که  بانوان توانمند نیستند، در صورتی که این دیدگاه و طرز تفکر غلط است و زنان جامعه ما روحیه بالای کار و همراهی دارند و اراده خوبی برای انجام فعالیت های مختلف در خانه و اجتماع دارند و از طرفی بخشی از اقتصاد خانواده را هم مدیریت می کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: انجام کار توسط بانوان‌ نباید منجر به بروز آسیب در خانواده شود و کمیته امداد به شدت بر جلوگیری از وقوع مشکل در حوزه اشتغال زنان مددجوی خود تاکید دارد.

فتاح ادامه داد: در سال جاری بانک ها کار امداد را در اولویت قرار دادند و هر چند هنوز در تامین ضمانت ها کمی مشکل داریم اما عملکرد مجموعه های بانکی  قابل تقدیر است.

 وی افزود: متوسط مبلغ وام اشتغال و خود کفایی به مددجویان کمیته امداد در سال قبل ۱۳ میلیون تومان بوده است و  سال آینده مبلغ این وام به سقف ۲۰ میلیون تومان می رسد.

رئیس کمیته امداد گفت: با افتخار اعلام می کنیم درصد معوقات کمیته امداد بسیار کم بوده است، یا هیچ معوقه ای نداشته ایم و یا  مبلغ معوقات کمیته امداد حداقلی است و این امر به دلیل مددجویان خوش حساب و وفادار کمیته امداد است.

افزایش 3 برابری مستمری ماهانه مددجویان کمیته امداد در سال جاری

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری مستمری ماهانه مددجویان کمیته امداد 3 برابر شده است و این افزایش 3 برابری از دید برخی ها به تنبل شدن مددجویان ما تعبیر شد و ما تاکید می کنیم که مستمری به قدری زیاد نشده است که دریافت کنندگان مستمری دیگر کار نکنند.

فتاح تاکید کرد: حمایت ما از مددجویان مدت مشخصی دارد و تا زمانی به مددجویان وام می دهیم و برای آنها دوره های آموزشی برگزار می کنیم که پس از آن  با نظارت کمیته امداد برای کار و اشتغال به بیرون فرستاده می شوند.

فتاح ادامه داد: در کنکور امسال ۱۵۰ رتبه زیر هزار توسط مددجویان کمیته امداد کسب شده و ۷۲ هزار دانشجوی کمیته امداد هم هستند که ۵ هزار نفر آنان جزء نخبگان به حساب می آیند و این سرمایه ارزشمندی برای کمیته امداد و کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: اگر امور اقتصادی در کشور به درستی انجام شود مسئله افزایش صادرات و کاهش قاچاق را در بر دارد. بسیاری از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نیازمند اشتعال هستند و ایجاد اشتغال و کارآفرینی بار ورودی مددجویان کمیته امداد را سبک می کند.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: توسعه بیمه های اجتماعی امری ضروری است، زیرا چتر تامین اجتماعی فراگیر نیست و برخی از افراد در جریان اتفاقاتی چون تصادف، مددجوی کمیته امداد می شوند و نبود این قانون که هیچ فردی نباید بدون بیمه تامین اجتماعی باشد کار را سخت می کند.

انتظار 900 هزار مددجوی آموزش دیده برای دریافت وام

فتاح تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰۰ هرار نفر از مددجویان آموزش دیده منتطر دریافت وام هستند، این در حالی است که اگر همه مبالغ تخصیص یافته به کمیته امداد پرداخت شود، سالانه ۱۴۰ هزار نفر وام می گیرند تا توانمند شوند و این به معنی این است که با وضع موجود ۷ سال طول می کشد تا همه افراد به شرط نبود ورودی جدید تسهیلات خوداشتغالی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در امداد دست خیران و مدیران کارخانه ها را می‌فشاریم تا برای کمک به ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بیایند و در این راستا باید کمپینی برای دفاع از مدافعان اشتغال زایی برای افراد داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بلال سرپرست
۰۲:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
می خواستم بدونم وام کی بحساب گیرنده وام واریز میشه
Iran (Islamic Republic of)
جوان پر غم
۰۰:۱۱ ۲۱ دی ۱۳۹۷
سلام پدر ناتوانی دارم چندین بار بهش گفتم تحت پوشش کمیته بره ولی غیرتش قبول نمیکنه ولی اگه کمیته امداد بهش وام بده بتونه گوسفند بگیره دامدار خوبیه البته مادر وداداش کوچیکم هم کمکش میکنن یاعلی.ع. مدد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۲۶ ۰۵ دی ۱۳۹۷
اولا هیچ بانکی نمیتونه از دریافت کننده تهسیلات بابت ضمانت کارمند بخواهد اگر هم بااین مشکل ضامن کارمند روبرو شدید حتما به فرمانداری ویا استانداری مراجعه کنید حتما رسیدگی میکننط℅چون من خودم با این مشکل ربه رو شدم واقعا رسیدگی کردن
Iran (Islamic Republic of)
بهنام سالاری
۰۳:۴۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
ب یه چنتایی وام میدن بهم گفتن برو خدمت رفتم دوسال خدمت گفتن برو گواهینامه بگیر گرفتم اما بهم کار ندادن وام هم ندادن
Iran (Islamic Republic of)
کورش عجمی
۱۲:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
دیگه مستقیم بگید وام نمیدیم برای وام 2کارمندرسمی ازکجاگیر میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
لطفا به فارغ التحصیلا نظر داشته باشین ۲۵ سال درس خوندیم تو سرما وگرما نذارید زحماتمون هدر بره حمایت کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ماه شاه
۰۲:۴۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
من الان ٩ ماهه درخواست دادم هنوز تعیین شعبه نشده .
آخه مگه مبشه که یه درخواست ٩ ماه طول بکشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا جمالی
۰۰:۴۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
من پارسال دی ماه درخاست وام دادم هنوزم میرم میگن خودمون زنگ میزنیم بهت تو برو خودمون خبرت میکنیم من عمرم تموم شد وامو ندادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۸ تير ۱۳۹۷
حتما برای وام باید تحت پوشش باشن والاتسهیلات بهشون تعلق نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
عبدالستارکوچکی
۲۰:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
من نامه پیوست از مجلس نماینده هزارجریبی به کمیته امداد تحویل دادم ولی هیچ گونه رسیدگی نداشتم به امروز مریضم دوا ودرمان ماندم با خرج معیشتی رسیدگی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام .من واسه وام رفتم .نامه ام گرفتم معرفی به بانک .بانک رفتم تسهیلات میگن تموم شده .تسهیلات جدید و کی میدن به بانک مراجعه کنیم .مگه وام خود اشتغالی نیست بانک ها دو تا ضامن میخاد .اگه کمیته امداد با بانک صحبت کنن واسه این این مشکل .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باز پرداختش جقدره
Iran (Islamic Republic of)
احمدیان
۱۳:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
چرا بانک الان تسهیلات کمیته امداد را پرداخت نمیکند بنده همه ی کارهایش را انجام داده ام در دقیقه نود و در مرحله ی پرداخت مراجعه کردم و گفتن فعلا هیچ وامی پرداخت نمیشود چرا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام چرا کارمندان کمیته امداد امام خمینی میگن باید دوتا ضامن اونم رسمی اخه چرا ما از کجا بیاریم ادمای قردادی هستن که میتونن تو امر خیری دست داشته باشن میتونن ضمانت کنن چرا کمیته نامه به بانک نمیدن که این افراد هم میشه ضامن باشن باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی زارعی
۲۳:۱۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
بچندخانواده تحت پوشش میشناسیم که فقط حقوق ماهانه که کفاف خریدنان خالی هم نمیدهد دارندو ازطرفی هزینه کلاس اموزش هم خبری نیست،پس اعتبارات به چه کسانی میدهند!!!
آخرین اخبار